Kas riigikogu tõstatab bussiradade küsimuse?

Martin Smutov
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uus bussirada Narva maanteel
Uus bussirada Narva maanteel Foto: Liis Treimann

Isamaa ja Res Publica Liidu Tallinna piirkonna esimehe ja endise kesklinna vanema Siim Kiisleri hinnangul tuleks ühistranspordirajale lubada ka sellised sõiduautod, kus on korraga sees vähemalt kolm inimest, ja ta avaldas arvamust, et teema võib arutlusele tulla riigikogus.

«See leevendaks probleemi oluliselt ja ma loodan küll, et riigikogu liiklusseadusesse sellise paranduse teeb,» sõnas Kiisler.

Regionaalminister lisas, et valitsuskabinetis bussiradade teemat tõenäoliselt ei arutada, sest see on ühe linna küsimus, kuid ta lisas, et riigikogu võib soovi korral sellise teema siiski tõstatada.

Kiisleri sõnul on ühistranspordi arendamine oluline, kuid praeguseks läbiviidud tänavamaalimine on pigem liiklusporno kui läbimõeldud tegevus.

«Tänaseks tekitatud olukord on ületanud ikka igasugused taluvuse piirid,» ütles Kiisler. «Kahju on neist inimestest, kes alates sügisest peavad kodust tööle ja kooli minnes seetõttu senisest oluliselt rohkem aega ummikutes veetma.»

10. juulil avastasid paljud Tallinnas mööda Narva maanteed kesklinna sõitvad autojuhid ennast bussirajal sõitmast, sest ilma igasuguse hoiatuseta muutus üks sõidurada Petrooleumi tänava nurgal metodisti kiriku juures ühissõidukireaks.

Tallinna transpordiamet on kinnitanud, et nad lasevad tänavatele joonida uusi bussiradasid, lisaks keelustatakse kesklinnas liiklemist ühes või teises suunas ning kogu selle tegevuse eesmärk on anda ühissõidukitele eelisõigused, kuna loenduste ja arvutuste järgi sõidab busside, trammide ja trollidega mitu korda rohkem inimesi kui autodes.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles