Järve ja Rahumäe rongijaama suhtes on kõik veel lahtine

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Järve jaamas käib rööbastee uuendamine.
Järve jaamas käib rööbastee uuendamine. Foto: Mihkel Maripuu

Osa Järve ja Rahumäe rongijaama ümbruses elavaid inimesi on ärevil, kuna need peatused või üks neist võib hoopis kaduda ning asemele võib tekkida uus jaam kuskile Järve kaubanduskeskuse kanti.

Mööda Rahumäe jaama perrooni kõndinud Riina Ohov kinnitas Postimehele, et tema on küll Rahumäe rongipeatuse kaotamise vastu. Ta lihtsalt ei kujuta ette, et juba ammust ajas seal olnud raudteejaama mingil hetkel enam ei ole.

Seisukohti on aga erinevaid. Tihti Järvel oma pojal külas käiv Rakvere elanik Mai Maasing ütles, et Rahumäe ja Järve rongijaama asemel võiks ainult üks olla küll ning see võiks asuda kuskil Järve kaubanduskeskuse lähedal. Ta põhjendas oma seisukohta asjaoluga, et nagunii kõnnib ta poja juurest Järve keskusesse poodi jalgsi ning see ei ole üldse pikk maa.

Mingit otsust veel pole

Praegu käib Järve ja Rahumäe peatuste vahel rööbastee uuendamine. Perroone ei ole esialgu madalateks ümber ehitama hakatud. Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase ütles, et Järve ja Rahumäe jaama kaotamise otsust veel ei ole, küll on aga Järve kaubanduskeskuse omanikud detailplaneeringute kaudu ajanud niisugust mõtet, et rongijaam oleks keskuse lähedal.

Kuna raudteetaristu kuulub Eesti Raudteele, siis Glase sõnul ilma firma nõusolekuta ei toimu mingeid muudatusi peatuste asukohtades. Esialgu on plaanis siiski nii Järve kui Rahumäe praegused perroonid madalaks ümber ehitada.

«Kas Järve ja Rahumäe vahele veel üks peatus teha, see on juba mõistlikkuse küsimus, sest Järve keskusest Järve jaamani on maad vaid mõnisada meetrit,» ütles Glase.

Elektriraudtee äriarendusjuht Aarne Rentik mainis, et rongijaamade asukohtade analüüs praegu käib ning Tallinna Tehnikaülikooli (TTÜ) tundengid loendavad Järve ja Rahumäe rongijaamas inimesi. Mõlemad peatused on ajaloolised ja vastavalt sellele ka kasutatavad. Samas on tekkimas uus peatus Järve keskuse juurde. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumilt tuligi Elekrtiraudteele palve kaaluda, kas peatuskohti Järve ja Rahumäe vahel ei ole mitte liiga tihedalt, kui üks veel juurde teha.

«Uued rongid tulevad raudteele juba järgmise aasta juulis ning novembriks on vanad rongid välja vahetatud, nii et enne seda on vaja kõik korda teha,» ütles Rentik. Ta lisas, et mingit loendustulemuste analüüsi ja ülevaadet, mida tehakse koos TTÜ professori Dago Antoviga, soovib ministeerium saada juba aprilli lõpuks.

Peatusetele uued kohad

Rentiku sõnul on ülesanne püstitatud nii, et alles peab jääma kaks peatust, aga kuna üks peaks tulema Järve keskuse lähedale, siis on vaja kaaluda, millisest senisest peatusest loobuda. Järve jaamast on Rentiku väitel ka kahju ära ütelda, kuna sinna on tekkinud Tammsaare ärikeskus ja Delta Plaza keskus. Oluline on seegi, et Järve asumi inimesed ei loobuks rongisõidust, kui peatus teise kohta viiakse.

Professor Dago Antovi sõnul loendavad tudengid rongisõitjaid õppetöö käigus, selleks ei ole kuskilt mingit tellimust antud. Ta lisas, et kui kolmas rongijaam veel juurde teha, siis langeb rongide kiirus. Üks võimalik variant on lihtsalt muuta kahe jaama asukohta, kuna praegused peatused ei ole ehk kõige mõistlikumas kohas.

«Küsimus ei ole selles, et kas jaamu on üks, kaks või kolm, vaid et nad asuksid inimestele kõige sobivamates kohtades,» kinnitas Antov.

Tallinna transpordiameti juhataja Andres Harjo selgitas, et transpordiamet on koos linnaplaneerimise ametiga teinud ühise pöördumise majandusministeeriumi poole, kuna detailplaneeringute järgi peaks Järvele tulema suur arenduspiirkond ning rongipeatus elavdaks seda ala. Praegu laiub seal suur tühermaa.

Linn on Harjo sõnul teinud ministeeriumile küll taotluse täiendava rongipeatuse väljaehitamiseks, kuid mõne vana peatuse kaotamist ei ole taodeldud. Samas ei tohiks peatused olla liiga lähestikku, sest kiirendamine ja pidurdamine tekitaks rongidele liigset energiakulu.

«Mina isiklikult pooldan tulevikus uue peatuse avamist seal piirkonnas, aga mõne olemasoleva sulgemisest ei ole ma kunagi rääkinud,» tõdes Harjo.

Järve kaubanduskeskuse omanikfirma Silikaat Grupi turundus- ja kommunikatsioonijuhi Manuela Pihlapi sõnul keskust lähiaastatel laiendama ei hakata ning detailplaneeringuga sinna kavandatud 16-korruselist büroohoonet ka ei ehitata. Küll aga on tähelepanu suunatud eeskätt Silikaadi tehnopargi arendamisele. Tehnopargi tuleviku väljavaate eelis seisneb selle heas asukohas.

«Tuleb arvestada sellega, et tegemist on areneva piirkonnaga, kuhu koondub üha rohkem ettevõtteid ning sellepärast on ka suurenenud nende inimest arv, kes ei tule kaubanduskeskusesse sisseoste tegema, vaid kelle igapäevane töökoht asub Järvel,» ütles Pihlap. «Kindlasti on meil rõõm, kui inimestele muutub keskusesse tulek lihtsamaks. Järve keskusele on ühistranspordi ligipääsude rohkus arengu seisukohast oluline.»
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles