Dago Antov: tasuta ühistranspordi idee on õilis, kuid läbimõtlemata

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinna linnavalitsuse tasuta ühistranspordi plaan tekitab hämmastust.
Tallinna linnavalitsuse tasuta ühistranspordi plaan tekitab hämmastust. Foto: Toomas Huik

TTÜ professori Dago Antovi sõnul on Tallinna tasuta ühistranspordi idee küll õilis, aga see plaan tundub olevat küllaltki ootamatu ja tekitab temas hämmeldust.


«Hämmeldust tekitab see plaan eelkõige sellepärast, et kui vaadata igasuguseid dokumente, arengukavasid ja muid pabereid, mida Tallinn on viimastel aastatel üsna usinasti koostanud, siis üheski sellises dokumendis pole sõnagi tasuta ühistranspordi kohta,» lausus Antov.

«Näiteks Tallinna ühistranspordi arengukava aastani 2020 on alles tööversioon ja ka selles ei räägita tasuta ühistranspordist midagi. Seda arvestades tundub mulle, et Tallinnas strateegilise planeerimisega eriti ei tegeleta. Mõtteid tuleb küll, aga pikalt ette ei planeerita midagi.´Ja kui üsna värsketest materjalidest võib lugeda, et meil ei ole rahapuuduse tõttu seda, teist ega kolmandat asja, siis kust nüüd järsku saabus see rahalaev?» küsis Antov.

«Selle plaaniga me pakume vähem kindlustatud tallinlasele tasuta sõiduteenust. See on väga tore, aga kui eesmärk on meelitada inimesed autode asemel bussidega sõitma, siis on odavuse asemel vaja hoopis kvaliteeti. Piletihind on ka tähtis, aga mitte nii tähtis. Kui kvaliteet oluliselt ei parane, siis ma ei ole üldse kindel, et tänased autokasutajad hakkavad ühistranspordi kasutama isegi sel juhul, kui see on tasuta.,» lisas ta.

«Ma kardan seda, et kui me saame kõvasti reisijaid juurde, siis see tähendab lihtsalt veel rohkem rahvast täis busse. Ja see ei ole kvaliteedi mõttes ju hea. Mulle jääbki arusaamatuks, kas küsimus on ühistranspordi kvaliteedi parandamises või sotsiaalse probleemi lahendamises. Tasuta ühistransport muutub väikese sissetulekuga inimeste jaoks väga oluliseks ja eesmärk sellega autodele konkurentsi pakkuda ei pruugi üldse täituda,» arvas professor.

Samuti ei lahenda see tema sõnul üle Tallinna piiride kulgeva autoliikluse probleemi. «Kui tasuta sõit on ainult tallinlastele, siis see on inimestele kindlasti stiimul ennast Tallinna elanikuks registreerida. Aga Viimsist, Keilast, Sauelt ja mujalt Tallinna tulevaid inimesi tasuta ühistransport ei puuduta ja nemad sõidavad edaspidigi autodega. Ühesõnaga, mulle tundub, et siin on mõtlemist veel kuhjaga. Plaan on õilis, aga küsimusi on kõvasti rohkem kui vastuseid,» tõdes Antov.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles