Nutisüsteem hakkab ohjama Tallinna ja Helsingi sadamate autovoogusid

Uwe Gnadenteich
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sadamas laevale pääsemist ootavad veokid
Sadamas laevale pääsemist ootavad veokid Foto: Teet Malsroos/Õhtuleht

Linnavolikogu otsustas täna, et Talllinn osaleb rahvusvahelises projektis FinEstSmartMobility, mille eesmärgiks on parandada Helsingi Läänesadama ja Tallinna Vanasadama vahelist liikuvust nutikate lahenduste abil.

«Tegemist on projektiga, mis on suunatud kahe sadama vahelise liikluse parandamiseks. Tallinna omafinantseering selle projekti juures on 66 000 eurot ning projekti raames viiakse läbi terve rida pilootprojekte. Tallinn on juhtiv partner näiteks sellise projekti juures nagu «Nutikas P&R parkimine» ehk kuidas soodustada seda, et laevadele minevad inimesed kasutaksid rohkem Pargi&Reisi parklaid,» rääkis abilinnapea Taavi Aas linnavolikogu istungil.

Aas selgitas, et Tallinna sadam ei kuulu linnale, aga kuna sadamatesse suunduv liiklus läbib mõlemat linna, siis on nii Helsingi kui Tallinn sellest projektist huvitatud. «Tallinn vastutab P&R parkimist puudutava osa eest. Aga siin on veel üks projekt, mis puudutab just raskeveokite liiklust sadamasse ja püüab muuta seda sujuvamaks. Meil on täna käsil Reidi tee projekt, aga kaalumisel on ka variant, et tegelikult võiks veokite ooteplats olla väljapool linna ja veokid suunduksid sadamasse alles sel hetkel, kui neil on õige aeg laeva peale minna. Kõikvõimalikud formaalsused lahendatakse ära väljaspool linna piiri. Tegelikult neid võimalusi, kuidas sadamasse suunduvat liiklust sujuvamaks muuta, on palju ja just sellega see projekt tegelebki,» selgitas Aas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles