Transpordiamet: buss number 45 täitub enim varahommikul ja tööpäeva lõpus

, Tallinncity.ee vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ülemiste City ja Väike-Õismäe vahel 1. detsembrist reisijate teenindamist alustanud bussiliin nr 45 väljub Ülemistest sageli ainsagi sõitjata.
Ülemiste City ja Väike-Õismäe vahel 1. detsembrist reisijate teenindamist alustanud bussiliin nr 45 väljub Ülemistest sageli ainsagi sõitjata. Foto: Martin Ilustrumm

Vastuseks Tallinncity reportaažile tühjast bussist uuel liinil nr. 45 rääkis Tallinna Transpordiameti sõitjateveo osakonna peaspetsialist Raul Rannaveer, et liini esmane eesmärk on teenindada Ülemiste City piirkonnas tööl käivaid inimesi, vähendades kesklinna läbimist sihtpunkti saabumisel.

Nr. 45 bussiliini teenindamise tippajad on Rannaveeri sõnul hommikul Ülemiste suunal, kui sinnakanti kolinud Maksu- ja Tolliametil algab töö kell 8 ning õhtupoolikul Väike-Õismäe suunal tööpäeva lõpul kl 17. «Esmased vaatlused näitavad, et hommikusel tipptunnil Ülemiste suunal ja õhtusel tipptunnil Väike-Õismäe suunal on bussiliin nr. 45 normaalselt koormatud, st. lisaks istujatele on ka seisjaid,» rääkis ta.

«Selle aasta lõpus kolis Ülemiste City piirkonda Maksu- ja Tolliamet, kus on ca 3000 töökohta. Paljudele uutel äripindadele on teisigi rentnike lisandunud,» selgitas sõitjate vajadusi Rannaveer.  «Ülemiste City piirkonna arendajate ning Maksu- ja Tolliameti esindajatega kohtudes oli nende soov, et üks bussiliin alustaks sõitjate vedu Väike-Õismäelt, läbiks Mustamäe, Nõmme ja Järve piirkonda. Sellega on tagatud kesklinna läbimata lääne- ja edelasuunaline sõitjate teenindamine Suur-Sõjamäe piirkonda,» rääkis ta.

Seniajani sai Tallinna ühistranspordiga Ülemiste piirkonda sõita kesklinnast nr 15 bussiga, Lasnamäe erinevatest piirkondadest nr 7 ja nr 65 bussiga.

Miks aga sõitis liin tühjalt nii õhtupoolikul kui ka hommikul kella 9.30 paiku? «Nii võib küsida mitmete ühistranspordiliinide kohta. Veeremi planeerimisel liinidele arvestatakse enamkoormatud sõidusuundade täituvuse järgi,» selgitas Rannaveer.  «Reeglina on enamus ühistranspordiliine kõigis linnaosades kõige rohkem koormatud teatud suundadel hommikul kella 7-8 vahel. Sel ajal soovitakse võimalikult otse ja kiiresti jõuda sihtpunkti,» rääkis ta.

Spetsialisti sõnul hajuvad sõitjad õhtupoole rohkem - õpilastel lõpevad koolitunnid erinevatel kellaaegadel ja tööl käivate inimeste tööpäeva lõppude kellaajad on erinevad, valitakse erinevaid trajektoore sihtpunkti saabumisel, kas siis otse koju sõites või erinevatest kohtadest (näiteks poodidest) läbi käies. «Busside vähemkoormatud kellaaegadel on vaja ka inimesi teenindada. Samas sõiduintervall peaks jääma vastuvõetavaks,» rääkis ta.

«Teatavasti ühistranspordi eesmärk ei ole kasumit teenida vaid optimaalsete sõidugraafikuga sõitjaid teenindada,» kinnitas Rannaveer.  «Kui siiamaani Nõmme piirkonnast Ülemiste City piirkonda sõita soovijad pidid seda tegema läbi kesklinna ümberistumisega, siis eeldatavalt peaks nüüdseks ühenduse kiirus Nõmme ja Ülemiste piirkondade vahel olema paranenud ja kesklinna piirkonnas ühistranspordivahendite kasutajate arv vähenema.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles