Liikluse ümberkorraldamine Haabersti ringil on õnnetusi vähendanud kordades rohkem kui arvati

, Tallinncity.ee vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Haabersti ring
Haabersti ring Foto: Karli Saul/SCANPIX

Pärast septembrikuist liikluskorralduse muudatust Haabersti ringristmikul on liiklusõnnetuste arv seal vähenenud vähemalt 39%. Varasemalt tekitati ringristmikul ainuüksi kohustusliku liikluskindlustuse juhtumites  kahju ligi 200 000 eurot aastas, kogu tekkinud liikluskahju võis olla ligi kaks korda suurem.

Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) kahjuennetuse juhi Erik Ernitsa andmetel on liikluskorralduse muudatus  Ehitajate tee, Rannamõisa tee ja Paldiski mnt ristmikul andnud oodatust paremaid tulemusi. «Esialgselt prognoosisime LKF-s, et liikluskorralduse muudatus vähendab liiklusõnnetuste arvu Eesti kõige ohtlikumal ristmikul ligikaudu 20%, kuid praeguste andmete põhjal on vähenemine kaks korda suurem,» ütles Ernits.

«Esialgne mõjuanalüüs põhineb küll lühikesel perioodil, võttes arvesse 66 päeva, mis järgnesid 13. septembril tehtud liikluskorralduse muudatusele. Siiski annab saadud tulemus põhjust prognoosida, et märgatav positiivne mõju säilib ka pikemas perspektiivis,» sõnas ta.

Ringristmik on suure liikluskoormusega küllalt keeruline liiklussõlm, kus seni on juhtunud ligikaudu 200 liiklusõnnetust aastas, mis muutis selle Eesti kõige ohtlikumaks ristmikuks. LKFi kahjuennetuse juhi hinnangul on vähe võimalusi nii keerukat liiklussõlme lihtsate ja odavate vahenditega ohutumaks muuta. «Lihtsatest lahendustest esmane ja kõige olulisem oligi Haabersti tänava sissesõidu sulgemine,» rääkis Ernits. «Hetkel toimiv lahendus küll ei sulge Haabersti tänava sissesõitu täielikult, kuid on eelnevaga võrreldes kindlasti suur samm edasi.»

Haabersti tänava sulgemisel on LKF hinnangul kaks selget ja objektiivset põhjendust. Esiteks saavad ringristmikul kokku kaks olulise tähtsusega magistraaltänavat (Paldiski mnt ja Ehitajate- ning Rannamõisa tee). Ristmik on tipptundidel selgelt ülekoormatud, mis omakorda on viinud suure hulga liiklusõnnetusteni. Seetõttu oli seni ebaloogiline, et samale ristmikule saab otse ligi pääseda oluliselt väiksema tähtsusega tänavalt.

Teiseks toimus Haabersti tänava juures üle 40% kõigist Haabersti ringi juures aset leidnud liiklusõnnetustest, samas ülejäänud liiklusõnnetused jagunesid teiste harude vahel üsna võrdselt. See tähendab, et Haabersti tänava sektoris toimus üle kahe korra rohkem õnnetusi kui teistes sama ristmiku sektorites.

LKFi mõjuanalüüs näitab, et ümberkorraldused on küll liiklusõnnetuste arvu oluliselt vähendanud, kuid kõiki ristmikuga seotud probleeme see siiski lahenenud ei ole. «Ringristmik on jätkuval ülekoormatud, ega liiklusvood sellest ei vähene,» sõnas Ernits. LKF prognoosib, et  seoses suuremate arendustega ristmiku lähiümbruses muutub olukord veelgi pingelisemaks ning kindlasti tuleb jätkata täiendavate lahenduste otsimisega.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles