Uus firma toob Põhja-Tallinna odavama prügiveohinna

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Prügivedu.
Prügivedu. Foto: Arvo Meeks

Tallinna linnavõim kavatseb kohtuvaidlustest hoolimata minna uuel aastal üle uuele jäätmekäitlussüsteemile, esimeseks katsepolügooniks saab Põhja-Tallinn.


Sealsetes kahes jäätmeveo piirkonnas võitis jäätmeveo konkursi Ida-Virumaa ärimehe Nikolai Ossipenkoga seotud firma Ekovir. Ekovir võitis tegelikult lausa viie piirkonna hanked, kuid kolm neist on kohtus vaidlustatud.

Tallinna abilinnapea Arvo Sarapuu sõnul minnakse kavandatava jäätmekeskuse ideega igal juhul edasi. «Põhja-Tallinnas on kaks piirkonda, kus me saame lepingud ära teha. Kolmes piirkonnas on hanke tulemused vaidlustatud, kuid me loodame, et 9. jaanuaril võetakse ka neilt esialgne õiguskaitse maha ja saab ka seal lepinguid sõlmima hakata. Ja kui ka ei võeta, siis me lähme igal juhul selle jäätmekeskuse ideega edasi,» rääkis Sarapuu Postimehele.

Abilinnapea sõnul tähendab see seda, et uuest aastast hakkab klientidega lepinguid sõlmima linna jäätmekeskus, seniste prügivedajatega pole kellelgi enam vaja asju ajada.
«Oleme ka hindu vaadanud, nii et vähemalt nendes piirkondades, kus vaidlusi ei ole, peaksid hinnad minema kuni 30 protsenti odavamaks,» lubas Sarapuu. Hindade odavnemine tähendab muuhulgas ka seda, et kõikvõimalike lisateenuste eest tohib jäätmevedaja kliendilt küsida kuni viis eurot kuus. Tühisõidu eest aga mitte rohkem kui kümme protsenti konteineri tühjendamise hinnast.

See, et uut tüüpi teenust hakkab osutama Tallinna turul uus firma, on abilinnapea sõnul juhus. Seoses Ekoviri konkursivõiduga on esitatud kahtlusi, et kas mujalt tulnud ettevõte saab võõra piirkonna teenindamisega hakkama.

«Ekovir hakkab teenindama uute Mercedes-autodega. Ja tegemist on sisuliselt ju jäätmetaksoga, elanike jäätmed tuleb vedada jäätmete käitluskohta, milleks praegu on Iru prügipõletustehas. Nii et firma peamine mure on see, et tal oleksid autod ja autojuhid. Jäätmekeskus annab talle ette marsruudi ja annab tühjenduste sageduse, ja kõik. Ja firma peab seda väga täpselt jälgima. Kui ta seda mingil põhjusel teha ei suuda, eks me saame võtta selles hankes teiseks jäänud vedaja ja temaga lepingu sõlmida,» lausus Sarapuu.

Ta selgitas, et inimesed ühe või teise jäätmefirma edu või ebaõnne pärast muretsema ei pea. «Kui varem sõlmis inimene ühe firmaga lepingu ja selle firmaga midagi juhtus, siis pidi inimene ise hakkama uut vedajat otsima. Uue süsteemiga on nii, et inimesel on leping jäätmekeskusega ja tema ainus mure on see, et konteiner oleks kokku lepitud kohas, ülejäänud asjad korraldab jäätmekeskus. Kui näiteks Ekovir ei saa hakkama, siis tuleb teine vedaja. Aga selle eest hoolitseb jäätmekeskus, inimesel pole vaja midagi teha» selgitas abilinnapea ja nentis, et võib-olla ongi hea, et esialgu hakkab uus tulija vaid kahte piirkonda teenindama. «Firma saab esimesed kogemused Tallinnas kätte ja ka meie näeme, kellega meil tegemist on,» ütles Sarapuu.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles