Transpordiamet uurib tallinlaste parkimisharjumusi

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pirita P&R parkla.
Pirita P&R parkla. Foto: Liis Treimann

Sel nädalal käisid ASi Turu-uuringud töötajad Tallinna tänavatel ja tasulistes parklates ringi ning uurisid, miks autojuhid oma sõidukit just kesklinnas pargivad.
 

Transpordiameti juhataja asetäitja Tiit Siimon ütles Postimehele, et amet tellis projekti Civitas Mimosa raames Turu-uuringutelt tõesti uuringu, mille käigus toimub 17. - 21. septembrini kesklinnas parkivate autode juhtide küsitlus.

«Uuringu ülesanne on teada saada põhjused, miks väljastpoolt Tallinna linna tulnud ja kesklinna piirkonnas parkinud autojuhid oma sõiduki just sinna jätsid,» selgitas Siimon. «Miks ei kasutata «Pargi ja reisi» parklaid ning millistel tingimustel ollakse valmis seda süsteemi kasutama.»

Küsitlus toimub Tallinna kesklinna tänavatel ja eraparklates. Uuringu tulemused selguvad pärast kogutud andmete töötlemist.

Siimon mainis, et transpordiamet ei loenda iga päev autosid, mis on pargitud «Pargi ja reisi» parklatesse, kuid jälgimiskaamerad näitavad, et parklate täituvus on ka erinev. Pirital on see umbes 70 ja Pärnu maanteel politseimaja lähedal isegi 99 protsenti. Haaberstis Väike-Õismäe busside ja trollide lõpp-peatuse parklas seisab päevas umbes 10 autot, Peterburi teel Maksimarketi kõrval aga vaid 3 – 4 sõidukit.

Ta lisas, et võrreldes eelmise aastaga on «Pargi ja reisi» parklate kasutamine tänavu hinnanguliselt tõusnud 20 – 40 protsenti.

Siimoni sõnul on niisuguste parklatega praegu katmata Tartu suund. 2013. aastaks on transpordiametil kavas laiendada «Pargi ja reisi» süsteemi uute parklatega Narva maanteel ja Lasnamäel Kärberi tänaval. Samuti tahetakse linna kõik niisugused parklad varustada tõkkepuudega.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles