Saue kergliiklustee kasutajad ületavad raudteed keelatud kohas

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Saue ja Laagri vaheline kergliiklusteel on välja ehitamata raudtee ületuskäik, nii et tegelikult sealt ei tohikski üle raudtee minna.


Jalgrattaid ja lapsevankreid üle rööbaste tassivad inimesed kipuvad kiruma Eesti Raudteed, mis omakorda näitab näpuga kohalike omavalitsuste poole.

Eesti Raudtee kinnitusel peaksid ülekäigu valmis ehitama Saue linn ja Saue vald, kelle piiri mööda raudtee kulgeb. Raudteel polevat kergliiklusteega midagi pistmist. «Kergliiklustee rajamine ning selle osaks oleva ülekäigu välja ehitamine on puhtalt Saue kohalike omavalitsuste projekt, Eesti Raudtee pole selle ehitajaks kunagi pretendeerinud ega tee seda ka tulevikus,» ütles Postimehele Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase.

Ülekäigu rajamine tulnuks planeerida eurorahade toel ehitatud kergliiklustee eelarvesse, sest Eesti Raudtee seda oma kulu ja kirjadega ehitama ei hakka. Kohalikke omavalitsusi aga ootavad ülekäigukoha ehitamisel tehnilist laadi probleemid.

«Nimelt on raudteeharud seal praegu erinevatel kõrgustel. Teise haru remont, mille tulemusena korrigeeritakse muuhulgas tee geomeetriat ehk tõstetakse tee samale kõrgusele, jõuab Saue piirkonda järgmisel aastal. Seni võib talvel või sügisvihmadega ülekäigu kalle tekitada libeduse tõttu ohtlike olukordi raudteed ületavatele inimestele ja olla ohuks raudteeliiklusele. Praegu raudteed antud kohast ületada lubatud ei ole ja inimesed, kes teevad seda omal vastutusel, rikuvad seadust,» lausus Glase.

Ta lisas, et Eesti Raudtee saatis septembri alguses Saue võimudele lepinguprojekti, millega nad lepinguliselt kohustuvad tegelema ülekäigu välja ehitamise järel selle hooldusega ning peale raudtee remonti ehitama ülekäigu uuesti ringi. «Saab olema nende valik ja otsus, kas ehitada ülekäik praegu ja aasta pärast ehitada see uuesti ringi või oodata ära raudtee remont ja seejärel rajada ülekäik,« ütles Glase.

Ülekäigu ehitamiseks vajalikud tingimused on kergliiklustee rajajatel vaja kooskõlastada lisaks Eesti Raudteele ka tehnilise järelevalve ametiga. Viimane väljastab igale raudteega seotud töödele ehitusloa ja pärast objekti valmimist kasutusloa. «See tähendab, et miski ei sõltu Eesti Raudtee suvast, vaid on seaduste ja normidega reglementeeritud ning nende täitmise üle on seatud järelevalvet pidama tehnilise järelevalve amet,» lisas ta.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles