Väo kavandatav liiklussõlm tekitab vastakaid arvamusi

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Väo kavandatav liiklussõlm
Väo kavandatav liiklussõlm Foto: K-Projekt

Teede ja liikluse projekteerimisega tegelevad insenerid peavad kavandatava Väo liiklussõlme lahendust autojuhtidele ohtlikuks, kuid Tallinna linnaplaneerimise amet jääb seisukohale, et sõlm on igati ohutu.

Firma Ramboll Eesti vanemkonsultandi Ain Kendra sõnul on K-Projektis valminud Väo liiklussõlme projektis mitmeid kaheldava väärtusega lahendusi, mis muudab sõlme autojuhtidele lausa ohtlikuks.

Ta tõi näite, et kui tegemist on kahe üleriigilise magistraali – Peterburi tee ja sealt edasi mineva Narva maantee ning Tallinna ringtee ristumisega, siis ei tohiks liiklussõlmes arvestuslik kiirus langeda. Väos on aga Lasnamäe poolt tulles enne ringile sõitmist mingi kummaline väikese raadiusega aas, mida läbides tuleb autojuhtidel oluliselt kiirust vähendada.

«Loomulikult ei saa meile meeldida seegi, et Tallinna ühe olulisema liiklussõlme projekteerimise tellib eraettevõte Olerex,» ütles Kendra. Nimelt paikneb keset tulevast liiklussõlme Olerexi tankla, kuhu sissesõit ja sealt väljasõit on Rambolli meeste väidel päris ohtlik.

Kendra sõnul koostas Väo liiklussõlme eelprojekti EA Reng. Selles oli kasutatud veidi suuremat maa-ala ning see lahendus oli praegusest projektist parem ja suurema läbilaskevõimega. Linnaplaneerimise ametile aga too lahendus ei meeldinud, kuna võttis liiga palju ruumi.

«Planeeringuid tuleks teha eelkõige ühiskondlikest huvidest lähtuvalt,» ütles Ramboll Eesti projekteerimisosakonna juhataja Raul Vibo. «Linnaplaneerimisamet on oma vastuses meie kriitikale võrrelnud Väo projektlahendust olemasoleva olukorrga. See ei puutu aga üldse asjasse, sest praegune olukord on seal nii hull, et ükskõik mida tehes on võimalik seda parandada.»

Olerexi turundusjuht Antti Moppel ütles Postimehele, et firma omandas kõnealuse kinnistu Väo liiklussõlmes koos tankla ehitamist võimaldava detailplaneeringuga rohkem kui 10 aastat tagasi. Olerex on tema sõnul tõesti osalenud liiklussõlme projekteerimise rahastamisel.

«Liiklussõlme ohutuse küsimuses ühineme Tallinna linnavalitsusega, kes ei pea planeeringu kriitikat õigustatuks,» kinnitas Moppel.

Ka K-Projekti projektijuht Priit Annusver ei pea Ramboll Eesti inseneride kriitikat põhjendatuks. Ta lisas, et Olerexi huve on projekti juures arvestatud samaväärselt teiste selle piirkonna elanike ja maaomanike huvidega.

Tallinna linnaplaneerimise ameti juhataja Anu Hallik vastas Postimehele, et tuginedes ekspertide arvamusele peab amet Väo liiklussõlme lahendust piisavalt ohutuks. Väo mitmetasandilise ristmiku detailplaneering algatati 2007. aasta lõpus 62 hektari suurusel maa-alal, kuid praeguseks on ala kahanenud ligi 38 hektarini. See tähendab, et säilib liiklussõlmega piirnev maastikukaitseala ning ei kahjustata Natura 2000 ala kaitseeesmärke.

«Planeeritud tankla liiklusskeemi lahendus võimaldab luua liinibussidele vajaliku peatus- ja tagasipööramise koha,» ütles Hallik. Ta lisas, et Jõemäe väikeelamute ja Peterburi tee vahele on kavandatud müratõkkeseinad, seega on arvestatud piirkonna elanike ja maaomanike ettepanekutega.

Maanteeamet vastas Postimehele, et inseneribüroo Stratum vanemaudiitorite Dago Antovi ja Margus Nigoli koostatud auditi järgi on Väo liiklussõlme liikluslahenduse üldine ohutustase hea. Olerexiga pole maanteeamet kompromissi saavutanud, kuna firma keeldus oma kinnistut riigile müüma.

Väo liiklussõlme ehitamise piirhind on 19 miljonit eurot, millest Euroopa Liidu ühtekuuluvusfond rahastab 80 protsenti. Sõlm peab valmis olema 2015. aasta suveks.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles