Vilnius – unistades trammist

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vilniuse ühistransport.
Vilniuse ühistransport. Foto: 15min.lt/ru

Kolme Balti portaali (DzD.ee Eestis, Rus.TVNET Lätis ja 15min.lt/ru Leedus) ajakirjanikud võrdlesid kolme Balti pealinna ühistranspordisüsteeme.


Vilniuse elanikud kiruvad kodulinna ühisõidukiliiklust sageli. Trollid ja bussid on vanad ja ebamugavad ning liiguvad aeglaselt. Ühissõidukiradu on vähe, nii et vaid üksikutes kohtades pääseb ühissõidukiga liiklusseisakutest mööda.

Uueks aastaks peaks Vilniusse ilmuma uus ühissõidukiliik – kiirbussid. Linnaisad on lubanud, et valitakse välja seitse marsruuti, mis võivad küll hiljem muutuda, aga mida mööda hakkavad sõitma kõige uuemad ja tänapäevasemad bussid.

Nendest peaks moodustuma ühistranspordi nii-öelda selgroog. Need bussid veavad reisijaid transpordisõlmedesse, kus nad saavad ümber istuda teistele bussidele või trollidele. Need bussid hakkavad sõitma teistest bussidest kiiremini, sest nad ei peatu igas peatuses. Teiste ühissõidukite sõidugraafikud seatakse kiirbusside järgi, nii et sõitjal pole vaja pikalt teist ühissõidukit oodata.

Need on tulevikuplaanid, aga praegu on Vilniuse elanikud hädas hiljuti muutunud piletisüsteemiga. 15. augustist hakkas Vilniuse bussides ja trollides kehtima elektrooniline piletisüsteem ning järgmise aasta algusest kaovad täielikult ühe korra paberpiletid.

Uue süsteemi käivitamine läks üle kivide ja kändude. 15. augusti hommikul polnud kohalikus kioskiketis Spauda müügil isegi Vilniuse elanikule mõeldud kaarte, mis pidid välja vahetama senised elektroonilised piletid. Ja kui neid kuskil müüdigi, siis ei saanud nendele raha laadida või oli midagi muud viga. Hiljem selgus, et paljudelt kaartidelt läks sõidu eest maha topelthind jne.

Kuni uue aastani saab ühissõidukites sõita ka paberpiletiga, mis on paljude sõitjate jaoks odavaim variant, sest maksab kaks litti (0,57 eurot), aga kõige odavam elektrooniline pilet, millega saab sõita pool tundi, maksab 2,5 litti. Tunnipileti hind on 3,5 litti (pisut üle ühe euro). Veel on võimalus osta pilet bussijuhi käest, kuid see on juba tunduvalt kallim ning sellega pole võimalik teise ühissõidukisse ümber istuda.

Muutusid ka kuukaardid. Tänavu 1. septembrini kehtisid kuukaardid, aga nüüd on kasutusel 30 päeva kaardid, mis hakkavad kehtima sel päeval, kui nad aktiveeritakse. Näiteks 3. septembril aktiveeritud pilet kehtib 2. oktoobrini. Tundub mugav, kuid paljudele see ei meeldi. Samuti kaotati ära piletid, mis kehtisid ainult trollides või ainult bussides. Selle asemel tuleb osta ühispilet, mis on vanast kuukaardist umbes viis eurot kallim. Ainult puhkepäevadel kehtiv sõidukaart on paar eurot odavam kui see, mis kehtib ainult tööpäevadel.

Täiesti tasuta ei saa Leedu pealinna ühissõidukites keegi sõita. Õpilastele ja üliõpilastele kehtivad soodustused.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles