Viadukti ehitus ajab liikluse Ülemiste ristmikul umbe

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Raigo Pajula

Tallinna kõige tihedama liiklusega Ülemiste ristmikul peavad autojuhid viadukti ehitamise tõttu kuni septembrikuu lõpuni taluma tavapärasest suuremaid ummikuid.



Autojuhtidele algas järjekordne hullumaja Ülemiste ristmikul käesolevast nädalast. Viaduktiehitajad jõudsid tööjärjega niikaugele, et hakkasid tegema ettevalmistusi betoonpostide valamiseks Tartu maantee kahe sõidusuuna vahel.

Sillaehituse peatöövõtjal Merko Ehitusel on juba lepingu sõlmimise ajast linnavalitsusega kokkulepe, et Tartu maantee raudteeviadukti all jääb kogu ehitamise ajaks vähemalt kaks sõidurada liiklemiseks vabaks. See nõue on praegu ka täidetud.

Tallinna transpordiameti liikluskorralduse peaspetsialist Vello Lõugas ütles, et raudteeviadukti all on mõlemas sõidusuunas liikluseks suletud vasakpoolseim sõidurada.

Kõige rohkem ebameeldivusi põhjustab see muudatus neile autojuhtidele, kes tulevad Sossi mäe poolt või Peterburi teelt ning tahavad Ülemiste ristmikul pöörata Suur-Sõjamäe tänavale. Pööre iseenesest jääb alles, ainult vastavale rajale tuleb ümber rivistuda vahetult enne ristmikku.

Lõugase kinnitusel on viadukti all mõlemas suunas siiski kolm sõidurada lahti, mistõttu väga suuri ummikuid ei tohiks tekkida. Tõsi, need rajad on tavalistest veidi kitsamad ja autojuhid peavad sõites ettevaatlikud olema. Rajad on aga igal juhul nii laiad, et ka veoautod ja bussid mahuvad sinna ära.

«Seega suurt midagi ei muutu,» tõdes Lõugas. «Ainult natuke kitsam ja esialgu harjumatu on. Kogemused näitavad, et iga uue liiklusskeemiga kohanevad autojuhid nädala või paariga.»

Liikluspiirangud Ülemiste ristmikul kestavad kuni uue viadukti valmimiseni 30. septembril.

Mingil ajal võib ette tulla veel sulgemisi, kui ehitajatel on vaja lühikeseks ajaks kinni panna raudteeviadukti all üks või teine sõidusuund. Nendest muudatustest teatavad liikluskorraldajad varakult ette. Tõenäoliselt tehakse niisugused sulgemised öösiti, kui liiklus ristmikul on väike.

Ülemiste viadukti peatöövõtja Merko Ehituse juhatuse liige Andres Agukas kinnitas, et kuigi sild ei kujuta endast tehniliselt väga keerulist rajatist, on tegemist suure liiklussõlmega ja see raskendab mingil määral nende tööd.   «Aga üritame ikka liiklust kogu aeg peal hoida,» ütles Agukas.

Ta lisas, et sillatalade paigaldamine võimsate kraanadega tuleb kindlasti teha öösiti, et liiklust vähem häirida. Sild tuleb nii lai, et sinna mahub ära kaks sõidurada. Liiklus hakkab käima vaid ühes suunas – Suur-Sõjamäe tänavalt Järvevana teele. Eraldi mahasõit tuleb viadukti kõrvale jäävasse Statoili tanklasse.

Ülemiste viadukti ehitus algas mullu 1. detsembril ning peab lõppema tänavu 30. septembriks. Silla projekteerimise ning ehitamise kogumaksumus on Tallinna kommunaalameti andmetel 39,8 miljonit krooni.

Ülemiste viadukt

•    Ühendab Suur-Sõjamäe tänavat Järvevana teega.
•    Projekteerimise ja ehitamise kogumaksumus 39,8 mln kr.
•    Ehitustööd algasid mullu 1. detsembril, lõpevad tänavu 30. septembriks.
•    Ehituse peatöövõtja on Merko Ehitus, kes võitis mullu riigihanke koos Tallinna Teede ASi ning Järelpinge Inseneribürooga.
Allikas: PM

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles