Europark lukustab trahvipõlgurite autorattad, halvimal juhul teisaldab

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Täna pärastlõunal jäi Maakri tänava Europarki parklas hätta naisterahvas, kes juuksurist tagasi tulles avastas oma auto ratta olevat lukustatud.

Autoratast lahti lukustama tulnud Europarki töötaja sõnul kasutavad nad rattatõkiseid juba üle kahe aasta. Europark kasutab sellist meedet siis, kui autol on süsteemis registreeritud mitu parkimistrahvi, kolm-neli maksmata trahvist võivad sellise halva üllatuse jaoks piisavaks põhjuseks olla. Antud autol olla Europarkis registreeritud kindlasti üle 10 tasumata parkimistrahvi, võib-olla koguni mitukümmend.

Veel karmima meetmena saavad parkimisalade töötajad tellida ka auto teisaldamise. Sel juhul peab rikkuja tasuma vähemalt 130 eurot ning ka sõiduki tagasi saamise ajakulu on suurem.

OÜ Europark Estonia tegevjuht Karol Kovanen selgitas Postimehele, et rattatõkis läheb kasutusse juhtudel, kus on tegu regulaarsete ja teadlike rikkujatega, kes meelega parkimistrahve ära ei maksa. «Lõppkokkuvõttes tasuta parkimine käib teiste klientide arvelt.»

Rattatõkisest vabanemiseks piisab viimase trahvi, tavaliselt 30 euro maksmisest. Samas saab inimene autoratta vabaks ka siis kui annab Europarkile oma andmed, et varasemate parkimistrahvide tasumisega tagantjärgi tegelda saaks.

Tõkise kinnitamise järel jätavad Europarki töötajad autojuhile sõidukiklaasi vahele täidetud akti ning kolmes keeles juhised, kuidas edasi toimida, et masin taas liikuma saada.

Kovaneni sõnul on ette tulnud ka äärmuslikke juhte, kus rattatõkis on ketaslõikuriga puruks tehtud. «Kui lukk läbi saetakse, siis on hakatud teisaldama,» märkis Kovanen, et parkimistrahvide eirajatel pikka pidu ei ole.

Autot kasutanud naise sõnul oli ta kokkulepitud ajaks juuksurisse jõudmiseks kiirustanud ning unustanud parkimise eest tasuda. Autole varem määratud ja maksmata jäänud trahvidega ta enda kinnitusel seotud ei ole, sest sõiduk on firma nimel ning seda kasutavad mitmed inimesed.

Lisaks viimase trahvi tasumisele oli ta valmis Europarkile andma ka firma andmed, et ettevõtted omavahel maksmata trahvid klaaritud saaksid.

Esimesel katsel Europarki töötaja ratast tõkisest vabastada ei suutnud, kuna võti ei sobinud. Lõpuks teise ekipaažiga saabunud võti avas ratta poolteist tundi väldanud vangistusest ning autojuht sai 30 eurot ja 30 minutit nõudnud ootamise järel vaba autoga oma päeva jätkata.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles