Savisaar: andsime ajakirjanikele hapukurgihooajaks tööd

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinna bussirajad.
Tallinna bussirajad. Foto: Liis Treimann

Tänasel Tallinna linnavalitsuse pressikonverentsil bussiradade teemal sõna võtnud linnapea Edgar Savisaar ütles, et linn on ka ajakirjanike elu suvisel hapukurgihooajal kergemaks teinud ning pakkunud neile võimaluse ühistranspordiradade teemal kirjutada.

«Me tulime teile (ajakirjanikele – toim.) appi ja oleme kõik ühiselt selle üle õnnelikud,» ütles Savisaar. «Ma saan aru, ei maksa ironiseerida – see on teema, mis puudutab paljusid ning uue olukorraga harjumine nõuab aega, ka minul. Aga kuskilt tuleb pihta hakata, sest autostumine on linna ammu umbe ajanud.»

Ta märkis, et autojuhid tunnevad end küll ahistatuna, kuid bussi- ja trollisõitjad tunnevad rõõmu ning nad on veendunud, et ühistranspordiradade kasutamisel saavad nad oma sõidud märksa väiksema ajakuluga teha.

Tallinna abilinnapea Taavi Aas lükkas pressikonverentsil ümber ajakirjanduses levima hakanud seisukohad, nagu ei oleks linnavalitsusel mingeid eelnevaid uuringuid bussiradade mahamärkimisel.

Ta ütles, et 2011. aastal koostas liiklusuuringute firma Stratum põhjaliku aruande selle kohta, kuhu tuleks need rajad kesklinnas rajada. Uuringu järgi vajavad bussiradasid kesklinnas tänavad, kus ühissõidukite sõitjad on võrreldes sõiduauto kasutajatega ilmses ülekaalus, nagu Narva maantee, Gonsiori tänav, Estonia puiestee, Viru ringi ümbrus, Teatri ja Islandi väljaku vaheline ala ning Endla tänav.

Postimehe küsimusele,  miks linlasi varakult ei teavitatud bussiradade mahamärkimisest, vastas Aas, et kui tänavu kevadel hakati rääkima, et järgmisest aastast tuleb Tallinnas tasuta ühistransport, siis oli ta korduvalt rõhutanud, et tulevad täiendavad liikluskorralduslikud meetmed, sealhulgas lisandub ka bussiradasid.

«Tuleb tõesti endale tuhka pähe raputada,» lisas abilinnapea. «Juhtus see, et töid tegevale Signaalile olid radade kaardid kätte antud, aga oli puhkuste aeg ning puudus ka sobiv ilmastik ning kui sobivad ilmad saabusid, siis Signaal ka kohe töödega pihta hakkas. Aga ma ei süüdista siinjuures Signaali, et ootamatult töid alustati, sest kõik vajalikud materjalid olid neil käes. Seetõttu jäi ka teavitamine hiljaks.»

Savisaare sõnul kurtsid linlased, et öösiti tehti töid, aga teisiti lihtsalt ei saavat, sest öösel tänavatele jooni vedades häiritakse liiklust vähem.

«Kõige kohta võib öelda, et ei meeldi see või teine asi,» tõdes linnapea. «Ei meeldinud inimestele see, et tänavates on massiliselt auke. Kui hakati auke lappima, siis see jälle ei meeldinud, sest töö häirib inimesi. Mida me siis õieti tahame?»

Pärast pressikonverentsi ametlikku osa tahtis nii mõnigi ajakirjanik Savisaarele privaatselt lisaküsimusi esitada, aga see kahjuks ei õnnestunud, sest linnapea lahkus Tallinna Televisiooni ruumi kaudu tagauksest. Ühe TTV töötaja sõnul pidavat seda ikka juhtuma, kui pressikonverentsil käsitletakse Savisaarele ebameeldivaid küsimusi.

22. augustil arutab ja võtab Tallinna linnavalitsus vastu linna ühistranspordi piletimääruse muutmise eelnõu. See eelnõu paneb paika põhimõtted, kuidas linna bussid, trollid ja trammid hakkavad toimima järgmise aasta algusest ning kes veel peale tallinlaste saavad tasuta sõidu õiguse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles