Rikkis buss seiskas Tallinna liikluse

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Enam kui kolmeks tunniks seisma jäänud buss blokeeris trammid, aeglustas liinibussid teokiirusele ja tekitas autoummiku, mis ulatus kesklinnast Piritale.


Eile veidi enne kella üheksat ütles Narva maantee linna siseneval suunal, veidi pärast Filmi tänavat üles firma Devori Reisid buss, mis tekitas Tallinna liikluses kaose. Buss jäi enam kui kolmeks tunniks seisma keset trammiteed ning blokeeris täielikult Kadrioru trammide liikumise, lõi segi kõikide mööda Narva maanteed või Pirita teed linna sõitvate liinibusside graafikud ning tekitas Pirita teele ummiku, mis ulatus Pirita Selverini.

«Mul on väga piinlik ja ma väga vabandan kõikide inimeste ees, kellele me ebameeldivusi tekitasime,» ütles Devori Reiside juht ja omanik Margo Järvekülg, kes kella kümne paiku sündmuskohale jõudis. Ta ütles, et bussil olevat kütus otsa saanud. «Nüüd on bussijuht veel akud ka tühjaks lasknud, bussil on pidurid peal, nii et seda eest ära vedada ei saa, tuleb kutsuda tõstuk,» ütles Järvekülg. «Asi on naljast kaugel, kõik vähegi normaalsed bussijuhid on Soomes tööl, nii et siin pole midagi imestada, kui sellised asjad juhtuvad,» lisas ta.

Bussi püüdis liikuma saada mitu abistajat, kuid tulutult. Kõigepealt oli kohal trammipargi logoga masin, mis tõi hättasattunud bussile kanistritäie kütust. Sellest polnud aga kasu, sest «kütus lihtsalt ei tule peale», nagu bussijuht ütles, ja buss ei käivitunud. Siis saabus Tallinna Autobussikoondise tehnoabi buss, mis samuti tõrksat ühissõidukit liigutada ei suutnud, seejärel trammipargi tehnoabi, mis püüdis bussi sleppi võtta, kuid tulutult.
Alles seejärel saabus sobiv puksiirtõstuk, mis bussi esiotsa üles tõstis, ning keskpäeva paiku õnnestus see trammiteelt ära vedada.

Sel ajal, kui mehed bussiga jändasid, jõudis Kadriorgu lõksu jääda tosin trammi. Muud sõidukid aga liikusid mööda üht sõidurada, mis oli Piritalt ja Lasnamäelt tuleva liiklusvoo jaoks lootusetult kitsas. Kella kümne paiku saabusid kohale transpordiameti töötajad, kes panid helkurvestid selga ning suunasid linna siseneva liiklusvoo ka ühele vastassuuna sõidurajale. 20 minutit ohjeldamatut käega vehkimist ja Pirita tee ummik oli likvideeritud. Pärast seda sõitsid ametnikud minema ning kohe hakkas Pirita teele tekkima uus autode joru, sest katkine buss seisis oma kohal nagu liimitud.

Transpordiameti juhataja Andres Harjo sõnul tulid liiklust reguleerinud mehed tagasi, käed ja jalad värisemas. «Meie autojuhtide jaoks ei tähenda helkurvest midagi. Kui sul ikka mundrit seljas ei ole, siis sõidetakse sust lihtsalt üle,» nentis Harjo. Tema ise kuulis ummikust abilinnapea Taavi Aasalt, kes seal istudes laevast maha jäi. Harjo alluvad olid sel ajal juba Kadriorus liiklust reguleerimas.

Hommikul olevat sündmuskohal käinud ka politseipatrull. Aga politseinikud vaatasid, et ühissõidukitega mingit õnnetust pole, bussi remontimisega tegeletakse, ning sõitsidki minema. Liikluse reguleerimisega saab Tallinnas hakkama ka munitsipaalpolitsei, kuid nendeni info ummiku kohta ei jõudnud. «Ei ole teatatud. Tavaline igapäevane info, aga ummikust mitte sõnagi,» ütles mupo juhataja asetäitja Raik Saart pärast kontrollimist. Ta nentis, et kui mupole oleks kohe asjast teatatud, oleks üks nende patrull mõne aja pärast sündmuskohale jõudnud ja liiklust reguleerides päästnud paljud autojuhid pikast ummikus istumisest.

«Üldises plaanis on üks oluline lõik puudu ja see on just info edastamise osa ametite vahel. Tegelikult vajaks Tallinna-suurune linn ikkagi teatud süsteemi, mis informeeriks kiiresti kõiki osalisi, kes peavad ühe või teise sündmuse puhul reageerima. Kes informeeriks Signaali, kes juhib valgusfooride tööd; mupot, kes saadab välja liikluse reguleerijad; trammi-, trolli- ja bussikoondise tehnilist teenistust. Või kui mõni kanalisatsioonikaev on sisse varisenud, siis paneks kohe tööle masinavärgi, mis ajab kopad ja kraanad sinna kohale. Seda on aastate jooksul korduvalt arutatud, aga tegudeni pole jõutud,» rääkis Saart.

Andres Harjo sõnul oli eilne vahejuhtum kindlasti õppetund ning täna hommikul asusid transpordiameti ja mupo juhid ühiselt koostama skeemi, kuidas info selliste sündmuste puhul liikuma peaks, nii et seisakud oleksid võimalikult väikesed.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles