Narva maanteele tekkis üleöö bussirada

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Teisipäeval avastasid paljud mööda Narva maanteed kesklinna sõitvad autojuhid ennast bussirajal sõitmast, sest ilma igasuguse hoiatuseta muutub üks sõidurada Petrooleumi tänava nurgal metodisti kiriku juures ühissõidukirajaks.


«Narva maantee linna siseneval suunal kehtib ühissõidukite prioriteedisüsteem. Metodisti kirikust kuni Pronksi tänavani on kaks tavasõidukite rada ja üks ühissõidukite rada. Ja Pronksi tänavast kuni Hobujaama tänavani on üks sõidurada tavasõidukitele ja üks sõidurada ühissõidukitele,» selgitas transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa.

Ta lisas, et nüüd on ka vasakpööre Pronksi tänavalt Narva maanteele ainult ühelt sõidurajalt varasema kahe asemel. «Üks sõidurada Viru ringi poole ja kaks sõidurada sadama poole. Ehk siis suuname tavasõidukite liiklust linnasüdamest väikese ringiga mööda,» lausus Rüütelmaa.

Autojuhtides tekitas ootamatu muudatus segadust ja hämmastust. «Liiklejaid ei ole sellest avalikult teavitatud ning kõik sõidavad harjumispäraselt vanaviisi,» ütles Narva maanteel üllatuse osaliseks saanud Kadri.
«Täiesti uskumatu, sõitsin hommikul tööle ja täiesti ootamatult avastasin, et üleöö on ühest sõidurajast saanud bussirada. Ilma et kuskil oleks sellest üheainsa reagagi teatatud, kuigi Gonsiori tänava remondi tõttu sõidab siitkaudu rohkem inimesi tööle,» lausus iga päev mööda Narva maanteed tööle sõitev Andres.

Rüütelmaa sõnul aga võidakse iga päev kuskile mõni uus liiklusmärk panna, ilma et sellest kuidagi ette hoiatataks. «Tegelikult on sellest asjast räägitud küll. Kevade poole sai räägitud sellest, et Tallinnas tuleb ühissõidukite prioriteedisüsteem ja praegune muudatus ongi üks osa sellest,» lausus Rüütelmaa.

«Küsimus on selles, et kas liikleja peab liikluskorralduse muudatustest teada saama ajalehest või ta peab ikkagi liikluses orienteeruma, ma arvan, et viimast. Asi oleks halvasti siis, kui politsei oleks praegu juba seal väljas ja karistaks neid sõidukijuhte, kes uue korra vastu eksivad,» lisas ta.

Politsei- ja piirivalveameti pressiesindaja Andres Sang ütles, et politseinikud arvestavad iga liiklusrikkumise puhul kõiki asjaolusid. «Kui on selline värske liikluskorralduse muudatus ja on näha, et autojuht on tõepoolest kogemata või teadmatusest ühissõidukirajale sattunud, siis tehakse talle hoiatus või noomitakse niisama. Sellist reeglit ei ole, et politsei liikluskorra muutuste puhul mingil ajaperioodil kedagi ei karista,» kinnitas Sang.

Rüütelmaa sõnul oli bussiraja tekitamine planeeritud eelmise laupäeva ööseks vastu pühapäeva, aga siis jäi see suure vihmasaju tõttu ära. «Siis otsustasime, et teeme selle ära esimesel võimalusel, kui ilmastik lubab. Ja täna öösel oli võimalik seda teha,» rääkis Rüütelmaa.

Ümberkorralduse eesmärk on tema sõnul see, et ühissõidukid saaksid prioriteedi teiste liiklejate suhtes. Suund on sinnapoole, et kogu Tallinna transiitliiklus ei saa käia läbi Viru ringi, mis on juba täna omadega umbes. Seal lihtsalt tuleb liikluskoormust vähendada. Arvestame ka sellega, et kui järgmisest aastast saab meil olema tasuta ühistransport, siis ilmselgelt ühistranspordi koormus ka suureneb. Me peame inimestele tagama liikumisvõimaluse ja –vabaduse, ja täpselt nii nagu mujal maailmas ei ole see võimalik teistmoodi kui ainult ühistranspordi eelistamisega,» lausus Rüütelmaa.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles