Tallinna bussijaam muutub inimsõbralikumaks

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinna autobussijaam uueneb nii seest- kui väljastpoolt.
Tallinna autobussijaam uueneb nii seest- kui väljastpoolt. Foto: Arhitektuuribüroo Karisma

Järgmise nädala esmaspäeval algavad eelmise sajandi kuuekümnendate aastate lõpus ehitatud Tallinna autobussijaamas põhjalikud ümberehitustööd, mille lõppedes muutub see koht võrreldes praegusega oluliselt inimsõbralikumaks nii seest- kui väljastpoolt.

OÜ Tallinna Bussijaam sõlmis täna Astlanda Ehitusega lepingu bussijaama rekonstrueerimiseks, mille maksumuseks kujuneb umbes miljon eurot. Töid alustatakse 25. juunil ning need peavad esialgse graafiku järgi lõpule jõudma novembris. Renoveerimisprojekti koostas arhitektuuribüroo Karisma.

Tallinna Bussijaama juhatuse liikme Andres Osula sõnul peavad reisijad arvestama sellega, et järgmise nädala esmaspäevast suletakse bussijaama siseruumid renoveerimiseks.

Piletimüük, pakihoid ja infoteenistus suundub ajutiselt soojakutesse sinna, kus praegu asub R-Kiosk. Swedbankiga on kokkulepe olemas, et ka nende sularahaautomaat kolib praegusest kohast sinna. SEB pangaga läbirääkimised alles käivad. Seega säilivad bussireisijate jaoks kõik vajalikud toimingud. Busside ooteplatsile ehk perroonile ei saa enam läbi hoone, vaid tuleb minna ümber maja sealtpoolt, kus peatuvad saabuvad bussid. Välja pannakse ka suured suunasildid.

Renoveerimine tahetaksegi just kesksuvel ära teha, et reisijad saaksid bussi oodata väljas ning ei pea ruumides külma ja tuule eest varju otsima.

«Me tahame bussijaama hoonet ja seda ala päris põhjalikult korralikumaks teha, et reisijad tunneksid end Euroopas olevat,» ütles Osula Postimehele. «Renoveerimiseks kuluv miljon eurot tuleb nii laenurahast kui muudest rahastamisallikatest. See on umbes 10 – 15 aasta perspektiiviga ehitamine. Bussifirmad ostavad praegu täiesti uusi ühissõidukeid ning seetõttu on hädavajalik ka bussijaama hoonet kaasajastada.»

Hoonele midagi suurt juurde ei ehitata, aga maja keskosas lisandub küll natuke kõrgust. Osula sõnul tekib niimoodi firma kontorile ruumi juurde ning see annab hoone välimusele parema väljanägemise. Juurdeehitusel on ka funktsionaalne otstarve, sest sinna saab paigutada ventilatsiooni- ja muud seadmed.

Renoveerimisprojekti tutvustades ütles Osula, et hoone avatakse Odra tänavale. Praegu on sealne fassaad üpris igav ja õnnetus seisus. Edaspidi tulevad kinnise seina asemele aknad, nii et ootesaal muutub valgemaks ja avaramaks.

Praegu hoone siseruumides Odra tänava seina ääres paiknevad piletikassad nihkuvad peauksele lähemale.

«Tahamegi teha nii, et peaukse ja perroonidele mineva ukse vahele jääks vaid bussijaama funktsioonidega ala, kus on nii piletimüük, automaatkassad kui infoteenindus» selgitas Osula. «See tähendab, et kui inimesel on vaja kiiresti bussi peale jõuda, siis läheb ta sellest alast läbi, ostab pileti ning astub bussi.»

Bussijaama hoone tagumisse ossa tuleb ootesaal ja kohvik. Alles jääb ka praegune Cargo Buss, kuid nende kontoripinnad vähenevad, et saaks ooteruumi avaramaks teha.

Osula mainis, et perroonide- ehk bussiooteala jääb küll praegusega võrreldes sama suureks, kuid see muutub meeldivamaks ja inimsõbralikumaks. Juurde tuleb valgustust ning postid ja muud konstruktsioonid värvitakse erksates toonides üle.

Taksopeatus kolitakse jaamahoone eest saabuvate busside ala kõrvale. See suurendab samuti reisijate mugavust, sest nad saavad bussist maha astudes kohe taksosse istuda.

«Seda rahalist võimsust meil praegu ei ole, et kogu perroonide ala hoopis teistmoodi välja ehitada,» rõhutas Osula. «Küll aga loodame tulevikus eurorahade toel seda teha.»
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles