Veetakso kasutajaid on seni vähevõitu olnud

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Veetakso Vanasadamas.
Veetakso Vanasadamas. Foto: Daniil Harik

26. maist hakkas Tallinna lahel viie sadama vahel sõitma veetakso, mille kasutajaid on esilagu vähevõitu olnud, kuid ilmade soojenemisel loodab vedaja klientide arvu kasvatada.

Märtsis kuulutasid Tallinna transpordiamet ning Viimsi vald välja konkursi veetakso teenuse osutamiseks. Ainsa pakkumise tegi OÜ Spinnaker, kes pani Tallinna lahe viie sadama vahel kiirkaatri käima 26. mail.

Spinnakeri projektijuht Merike Reede ütles Postimehele, et siiani on veetakso kasutajaid suhteliselt kasinalt olnud. Üks peamisi põhjusi on kindlasti jahe ilm, sest kiirkaater on lahtine.

Praegu sõidab veetakso ainult laupäeviti ja pühapäeviti. «Kui näeme, et tekib huvilisi, kes sooviksid sõita ka nädala sees, siis lisame väljumisaegu,» kinnitas Reede. «Kõik ettepanekud ja soovid on teretulnud.»

Praeguse graafiku järgi teeb veetakso laupäeval ja pühapäeval ühe ringi, mis algab kell 12 Vanasadamast Admiraliteedi basseini äärest. Järgmised peatused on Pirital TOPi sadamas, Viimsi valda jäävas Miiduranna sadamas, Noblessneri sadamas Kalamajas ning Lennusadamas, kust kiirkaater suundub tagasi Vanasadamasse. 1. juulist kuni 31. augustini on Spinnakeril kavas käima panna ka teine ring, mis algab õhtul kell kuus.

Kogu reis kestab tund aega, kuid inimestel on võimalus sõita ka kas üks või mitu peatusevahet. Pileti eest tuleb maksta vastavalt sõidu pikkusele. Näiteks Vanasadamast alustades ja terve ringi ära tehes on täiskasvanul vaja välja käia 20 eurot, kuni 12-aastastel lastel ja pensionäridel aga 12 eurot. Kõige vähem maksab lühike sõit Noblessneri sadamast Lennusadamasse – selle eest peab täiskasvanu tasuma 2,5 eurot ning sooduspilet maksab 1,5 eurot.

«1. juulist algab puhkuste periood ja loodame, et inimesed seovad oma puhkuseplaanidesse ka merelisi ettevõtmisi,» märkis Reede. «Marsruutide osas on seni sõitjate eelistused olnud erinevad. Veetaksot kasutatakse sõiduks punktist A punkti B, aga ostetakse ka terve ring meelelahutuslikul eesmärgil.»

Ta lisas, et veetakso on esmajoones mõeldud kohalikele inimestele, kes saavad suvel lihtsalt liikuda mööda ummikutevaba veeteed Tallinna lahel. Välisturistidele on aga veetakso ideaalne võimalus tutvuda Eesti kui mereriigiga ning näha siinseid sadamaid ning ilusat vaadet vanalinnale.

Reede sõnul on veetakso puhul tegemist kommertsliiniga. See tähendab, et teenuse osutaja katab ka kõik kulud ning kindel eesmärk on jõuda kasumi osas vähemalt nulli.

Tallinna transpordiameti juhataja asetäitja Tiit Siimon ütles, et veetakso külastatavus on praegu tõesti suhteliselt tagasihoidlik olnud. Ilmad ei ole tema sõnul ka sellised olnud, mis avatud kaatriga sõitu oleksid soosinud.

«Meie (transpordiamet – toim.) oleme selles mõttes firmale vabad käed andnud, et me ei taha kommertsvedu suunata, eks kõik sõltub nende klientuurist,» ütles Siimon. «Meie oleme lihtsalt üks vahelüli ning üritasime veetakso teenuse käima lükata, ärilise poole pealt ei taha me kaasa rääkida.»

Ta lisas, et kesksuvel toimuvad Tallinna merepäevad ning mitmesugused ettevõtmised ka Viimsis ning see tähendab kindlasti sõitjate arvu kasvu. Praegu on veetakso edukusele veel vara hinnangut anda, sest jahedad ilmad ei ole inimesi merele meelitanud.

«Mina olen küll päris optimistlik, kui arvestada Tallinna kruiisi- ja muude turistide arvu suvel,» mainis Siimon.

Veetakso teenuse osutamiseks kasutab Spinnaker kiirkaatrit, mis võtab peale kuni 12 inimest. Sõltuvalt ilmastikust võib väljumisaegades toimuda ka muudatusi. Kõigil reisijatel on kohustuslik kanda päästeveste, mis on kaatris olemas.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles