Tagasi mobiilivaatesse
Teeme koos parema Tallinna
Saada vihjeSaada pilt
Värskendamiseks tõmba
:
Avaldatud:

Linnavolikogu võttis trammi- ja bussiparkide ühendamisel aja maha

A +A -Print
Uwe Gnadenteich

Tallinna linnavolikogu arutas täna Tallinna Autobussikoondise Aktsiaseltsi (TAK) ning Tallinna Trammi- ja Trollibussikoondise Aktsiaseltsi (TTTK) ühendamist Tallinna Linnatranspordi Aktsiaseltsiks ning otsustas saata eelnõu teisele lugemisele.


Abilinnapea Arvo Sarapuu kiitis volikogu ees esinedes soravalt aktsiaseltside ühendamise häid külgi ja sellega kaasnevat suurt kokkuhoidu, kuid linnavolinike küsimustetulva all ei jäänud pilt kuigi positiivseks.

2010. aasta lõppes Sarapuu sõnul ettevõtetele 3,7 miljoni euro suuruse kahjumiga. «Kahjumit analüüsides leidsime, et oleks mõistlik ettevõtted liita. Moodustati vastav komisjon ja tänaseks on jõutud nii kaugele, et ettevõtted on notari juures ühinemislepingu ära teinud,» rääkis Sarapuu.

«Lugupeetud härra Sarapuu! Teil ei ole õigeid andmeid nende kahe bussipargi kohta. Neil on kokku umbes seitse miljonit eurot kahjumit ja neil on umbes 16 miljonit eurot laenukohustusi. Ei ole ilus esitada volikogule valesid andmeid,» ütles Reformierakonna fraktsiooni kuuluv linnavolinik Ants Leemets.

Sarapuu jutust selgus ka see, et nii mõnelgi ühistranspordiettevõtete töötajal tuleb lähitulevikus endale uus amet otsida. «Praegu töötab remondi- ja hooldusteenistuses kahe ettevõtte peale kokku 365 inimest. See on väga suur inimeste arv. Minu mälu järgi töötab neist TAKis 156 inimest, samas kui TAKis on veidi üle 320 bussi. Arvestage ise, siin tuleb üks mees kahe bussi peale. See arv tuleb igal juhul üle vaadata,» ütles Sarapuu.

Ta lisas, et majandusosakonnas – kinnisvarahoolduses töötab kahe ettevõtte peale kokku 185 inimest ning seegi number vajab abilinnapea sõnul ülevaatamist. Veidi hiljem kinnitas Sarapuu, et kõik töölepingud lähevad ettevõtete liitmisel tekkivasse ettevõttesse üle.

Leemetsa hinnangul on kahe ettevõtte ühendamine hädavajalik. «Kui seda ühinemist ei toimuks, siis tekiks ühel neist või isegi mõlemal sellised raskused, mis sunniksid võtma vastu mingeid muid radikaalseid otsuseid. Nende ettevõtete majanduslik seis ei ole hea. Nad on aastaid kahjumis ja nende kohustused, mis iseenesest ei ole halvad, on küllalt suured. Selles mõttes võib ettevõtete ühendamise eelnõud toetada, et ega neil midagi muud üle ei jäägi,» ütles Leemets.

Pärast ligi kaks tundi kestnud tulist arutelu tegi Keskfraktsiooni liige Elmar-Johannes Truu ettepaneku suunata eelnõu teisele lugemisele ning tema ettepanek läks ainsagi vastuhääleta läbi.
 

Märksõnad:ühistransportühendamine
Sponsoreeritud artiklid
TALV LINNAS
PIDU
TULIPUNKT
SÖÖGIKOHT
Jõulud tulekul
JÕULUSHOPPING
Üritused Tallinnas
25. november
T
Päeva nael
Viimased uudised
Üritused Tallinnas
Tallinna kinodes
25. november
T
Söögikohad
Uusi sündmusi
Loe ja vaata
Gallup

Küsitluses on osalenud  inimest
48h populaarsemad teemad
Top lood
Top kommentaarid
UudisedKõik
LiiklusKõik
Vaba aegKõik
TrennKõik
SöögikohtKõik
ShoppingKõik
Galeriid
POSTIMEES.eeKõik