Aegna saare juurest leitud objekt osutus allveelaeva vrakiks

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Allveelaeva vrakki käis uurimas veeteede ameti hüdrograafialaev Jakob Prei.
Allveelaeva vrakki käis uurimas veeteede ameti hüdrograafialaev Jakob Prei. Foto: Liis Treimann

Veeteede ameti spetsialistid ja allveearheoloogid tegid kolmapäeval kindlaks, et Tallinna lahel Aegna saare ja Naissaare vahel merepõhjas lebav objekt on allveelaeva vrakk.

Veeteede ameti hüdrograafialaevaga Jakob Prei allveelaeva uurimas käinud merremuuseumi teadur Vello Mäss ütles BNSile, et laevast õnnestus kolmapäeval saada tehnika abil suurerpärased kujutised, kuid allveelaeva täpsema tüübi teadasaamiseks on vajalik veealune ülevaatus.

«Allveelaeva mõõdud ja kuju viitavad Vene M-klassi ehk Maljutka tüüpi allveelaevale, aga ta võib olla ka midagi muud, kuna seal on ilminguid, mis seavad selle kahtluse alla. Ilma allveeülevaatuseta ei ole võimalik praegu midagi kindlamat väita,» lausus Mäss.

Allveelaeva vrakk asub Tallinna lahes Aegna saare ja Naissaare vahel, rohkem Aegna saare poole. Laev lebab merepõhjas 65-66 meetri sügavuses, mis on Mässi sõnul allveetööde jaoks täiesti mõistlik ja kättesaadav sügavus.

«Laev tundub olevat sirgelt põhja peal. Praeguse info järgi ei saa oletada, miks allveelaev uppus. Miiniplahvatuse jälgi ei paista ja laevakere tundub täiesti terve olema. Miks allveelaev uppus, on täiesti teadmata, sellele küsimusele saab anda vastuse pärast allveeülevaatust,» lausus Mäss. Ta lisas, et loodetavasti õnnestub allveelaeva vrakki vee all uurida lähipäevil.

Veeteede ameti hüdrograafialaev Jakob Prei avastas allveelaeva vraki eelmisel nädalal. Kuni kolmapäevani ei olnud veeteede amet kindel, kas tegemist ikka on allveelaevaga või on tegemist mõne muu veealuse objektiga. Kaartidel oli allveelaeva vrakk seni märgitud veealuse takistusena.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles