Seadusemuudatus viis liiklusreguleerijad taas koolipinki

Oliver Kund
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Liiklusreguleerija.
Liiklusreguleerija. Foto: AS Ühisteenused.

Eelmise aasta juulis jõustunud Liiklusseadus pani ASi Ühisteenused liiklusreguleerijad taas koolipinki, et õppida selgeks rida uusi nõudeid ja kohustusi.

Muu hulgas näeb mullu juulis jõustunud Liiklusseadus ette, et liiklusreguleerija peab omama Maanteeameti tunnistust.

Selle saamiseks peab iga liikluse reguleerimisega seotud isik läbima koolituse. Praktiline õpe toimub reaalsetes liiklustingimustes - lektori vahetul juhendamisel ja teeomaniku loal.

«Liiklusreguleerijal peavad silmad ka kuklas olema – adekvaatse liikluspildi saamiseks peab vaatama 360 kraadi enda ümber ning arvestama pidevalt muutuvate oludega: autode kiirus ja arvukus, jalakäijate «sõelumine». Pahatihti just jalakäijad on need, kes eiravad liiklusreguleerija märguandeid, ning seavad oma elud ohtu, püüdes ületada teed reguleerija märku ootavate autode vahelt,» selgitas AS Ühisteenused parkimiskorralduse spetsialist Martin Tubalkain.

Reguleerijate koolitamiseks on AS Ühisteenused tellinud liiklusskeemi ning kooskõlastanud selle Tallinna Transpordiametiga. Praktilise väljaõppe ristmikuks on valitud Ehitajate tee ja Vilde tee ristmik.
Koolituse viivad läbi nii Maanteeameti poolt koolitajana tunnustatud AS G4S Eesti koolituskeskuse spetsialistid, kui ka õppejõud mujalt. Kevadkuudel läbivad koolituse ligi 100 liiklusreguleerijat.

Parkimiskorraldaja AS Ühisteenused alustas tegevust 2007. aastal, tänaseks korraldab ettevõte parkimist viies Eesti omavalitsuses, hallatavate parkimiskohtade arv ületab 15 000.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles