Tallinna abilinnapea Taavi Aasa hinnangul väärivad pealinna lähivaldade elanikud tasuta sõidu ühistranspordis vaid siis, kui nende endi omavalitsused selle kinni maksavad.
Tallinn: vallad maksku enda elanike bussisõit ise kinni
Sotsiaaldemokraadist linnavolinik Jaak Juske esitas linnale arupärimise, kus küsis muuhulgas, kui palju tõuseb seoses tasuta ühistranspordi kehtestamisega piletihind nendele, kes ei ole Tallinna kodanikud.
«Tallinnale on olulised kõik ühistransporditeenuse kasutajad, olenemata sellest, kas tegu on tallinlase või mittetallinlasega. Linna eesmärk ei ole muuta mittetallinlaste ühistranspordi kasutamist ebamugavaks,» vastas Juskele abilinnapea Aas.
«Valdadel on võimalus sõlmida kokkulepe Tallinna linnaga, mille kohaselt vald kompenseerib osa piletihinnast, mis annab mittetallinlasest ühistranspordikasutajale võimaluse soodsamalt või miks ka mitte, kui valla eelarve seda lubab, tasuta kasutada pealinna ühistransporti.»
Uued parkimispiirid
Juske küsis ka muude tasuta ühistranspordiga kaasnevate muudatuste kohta. Näiteks uuris ta, kas seoses sellega laieneb Tallinna tasuline parkimisala.
Aasa sõnul seda siiski ei juhtu, pigem tõstetakse praeguste tasuliste alade piire ümber. Tema väitel ei ole seni ka parkimistasude hinnatõusu käsitletud. «Menetluses ei ole parkimisala piiride laiendamine asumite arvelt. On ettepanek jagada kesklinna parkimisala tsoonideks ja korrigeerida südalinna parkimisala piire.»
Miljonid eurod
Aas teatas veel, et Tallinna ühistransporti eelistav foorisüsteem hakkab täies mahus tööle hiljemalt 2013. aasta lõpuks. See maksab 1,86 miljonit eurot. Kontaktivabale piletisüsteemile aga 4,6 miljonit eurot. Mõlemal puhul aitab kulusid katta euroliit.
Abilinnapea väitel ei ole veel ka teada, kui palju maksavad Tallinna ühissõidukitesse tulevad tasuta sõidu tarbeks tulevad valvekaamerad – see selgub riigihanke käigus.