Vastavatud Iru ja Loo vahelises tunnelis lainetab vesi

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Jaanuari lõpus avatud Tallinna- Narva maantee Loo ja Maardu vahelise teelõigu Iru elektrijaama poole suunduvas tunnelis lainetab selline vesi, et väiksematel sõiduautodel on oht sinna kinni jääda.

Kui Postimehe ajakirjanik ja piltnik kohale jõudsid, seisis nii mõnigi väiksem auto tunneli sissesõidu juures ning juhid kaalusid, kas ikka julgevad lainetesse sukelduda. Keegi keset tunnelit siiski kinni jäänud ei olnud. Samal ajal kui töömehed askeldasid ning püüdisd ajutiste pumpadega tunnelit veest vabastatada, voolas ülevalt vihma- ja lumesulamise vett aina juurde.

Loo ja Maardu vahelise teelõigu renoveerinud AS Merko Ehitus Eesti juhatuse liige Andres Agukas ütles, et nemad ehitasid tunneli täpselt projekti järgi, mille oli tellinud maanteeamet.

Agukas mainis, et alles hiljuti oli tunnelis samuti uputus. Selle põhjus seisnes asjaolus, et vandaalid olid jupi kaablit minema viinud ning pumbad lakkasid töötamast. Selgus, et ka tänase lainetuse põhjus on ikkagi mittetöötavates pumpades. Kaabli asendamine pole aga sugugi lihtne töö, mis võtab aega. Esialgu töötavad aga abipumbad.

Maanteeameti pressiesindaja Allan Kasesalu ütles, et tema ei oska kommenteerida, kas veeuputuse tunnelis tekitas kaablivargus või on seal mingi muu põhjus. Ta lisas, et põhjused peab välja selgitama ikkagi ehitaja ning ei ole kindel, kas selle üle peab maanteeamet juurdlema hakkama. Ehitajal tuleb ka viga kõrvaldada.

Tänavu 25. jaanuaril avati Tallinna-Narva maantee Loo ja Maardu vahelisel renoveeritud lõigul mõlemas suunas kolm sõidurada. Sellest päevast alates hakkas 6,8 kilomeetri pikkusel teelõigul kehtima ka uus liikluskorraldus. Lõigul on kaks eritasandilist ristmikku ning tunnel.

Loo-Maardu teelõigu renoveerimine algas 2010. aasta märtsis. Ehitamise käigus tekkis tõrge just tunneli rajamisel, sest esialgset projekti ei kinnitanud Eesti Raudtee, kuna projekteerijad ei olnud piisavalt arvestanud üle Tallinna-Narva maantee kulgeva raudteeviaduktiga. Merko sai tunneli ehitamisega alustada alles pool aastat hiljem, mis omakorda tekitas probleeme ehituse õigeaegse lõpetamisega. Vaidlused maanteeametiga lõppesid sellega, et Merko sai ajapikendust. Viimased asfalteerimised ning teemärgistused tehakse kevadel, kui ilm seda lubab ning lõplikult antakse ehitis maanteeametile üle tänavu 30. juunil.

Esialgse kava järgi pidi Loo-Maardu teelõigu ehitus maksma minema 381 miljonit krooni ehk natuke üle 24 miljoni euro.80 protsenti sellest rahast tuli Euroopa Liidu ühtekuuluvusfondist.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles