Lugejad laitsid tasuta ühistranspordi mõtte maha

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Linnaelanikke tasuta ühistranspordi teemalisele küsitlusele kutsuv plakat Tallinnas Liivalaia tänaval.
Linnaelanikke tasuta ühistranspordi teemalisele küsitlusele kutsuv plakat Tallinnas Liivalaia tänaval. Foto: Andres Haabu

Valdav enamus Postimehe üleskutsele vastanud lugejatest oli seisukohal, et tasuta ühistransport ei ole praegusel ajal kuigi hea mõte.


«Tegu on sõna otseses mõttes inimeste lollitamise ja raha raiskamisega. Pole ju öeldud, kuidas see «tasuta» ühistransport hakkab toimima (kes saab tasuta sõita, kui palju kallineb pilet mittetallinlasele, kui palju suureneb busside amortisatsioon, kui palju on busse juurde vaja jne). Samas üritatakse müüa inimestele siga kotis ja korraldatakse suure raha eest hääletus,» arvas Inno Väär.

Rauno Luiv leidis, et tasuta ühistransport on küll hea mõte, kuid me ei ole veel selleks valmis. «Ise olen pidev Tallinna ühistranspordi kasutaja ning leian, et tasuta sõidu asemel võiks raha kulutada hoopis uute sõidukite ostmiseks, teenuse kvaliteedi tõstmiseks ning ka haridusasutustele võiks vähe rohkem raha anda. Hea meelega olen nõus sõidu eest maksma, kui ma tean, et see summa läheb reaalselt teenuse kvaliteedi tõstmiseks ja tagamiseks,» ütles Luiv.

Ta lisas, et praegu kulutatakse asjatult meeletud summad, küsimaks linnaelanikelt küsimust, mille vastus on juba ammu ette teada. Sest kes vastaks ei küsimusele, kas
tahad ... tasuta saada?

«Minu jaoks on mõte tasuta ühistranspordist ausalt öeldes õõvastav ning ütlen seda olles igapäevane bussiga tööle sõitja, kuigi omame elukaaslasega ka autot. Kuivõrd oma väiksusest hoolimata on Tallinn siiski oma linnastruktuurilt võrdlemisi jalakäija ja kergliikluse vaenulik linn, on parema linnakeskkonna saavutamiseks vajalik arendada ühistranspordisüsteemi, piirata autode kasutamist ja nende parkimisvõimalusi keskuses ning arendada jalg- ning kergliiklusteid,» leidis Kadri Koppel.

Pakkudes tasuta ühistransporti kaob tema hinnangul aga selles valdkonnas oluline sissetulekuallikas, mille abil saaks toimuda ühistranspordivõrgustiku ja süsteemide arendamine.

«Iseenesest mõte teha midagi ühistranspordikasutuse teemadel on positiivne – arvestades seda et Tallinna linna senise poliitika järgi on olnud selgelt eelistatud autokasutajad. Tänases seisus on aga tasuta ühistranspordi idee lihtsalt masendav populistlik loosung,» nentis Koppel.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles