Tallinn kulutab hiigelsumma naiivse küsimuse esitamiseks

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Piletikontroll ei kao ka tasuta ühissõidukite puhul, sest tasuta saavad sõita vaid tallinlased ja keegi peab ju kontrollima, et võõrad pealinna hüvesid ei naudiks.
Piletikontroll ei kao ka tasuta ühissõidukite puhul, sest tasuta saavad sõita vaid tallinlased ja keegi peab ju kontrollima, et võõrad pealinna hüvesid ei naudiks. Foto: Toomas Huik

Tallinna linnavalitsus kulutab 259 000 eurot (vanas rahas üle nelja miljoni krooni) selleks, et küsida linlastelt, kas nad soovivad tasuta ühistransporti või tahavad sõidupiletite eest edaspidigi küllaltki kõrget hinda maksta.


See pole esimene kord, kui keskerakondlik linnavõim paneb pigem spetsialistide otsustusvaldkonda kuuluva küsimuse rahvahääletusele. 2010. aasta mais korraldas linnavalitsus rahvaküsitluse teemal «Kas Tallinna kesklinnas tuleks sõidukite piirkiirus alandada 50 km/h lt 40 km/h le?». Neli viiendikku hääletanutest olid kiirusepiirangu vastu ja nii kehtivad kesklinnas täna samasugused liiklusreeglid kui mujal Tallinnas.

Aga kui toonase küsitluse jaoks võeti raha linnakantselei vastavalt eelarverealt, siis eelolev küsitlus ületab oma mahult kõik varasemad. Linnaeelarvest tuleb vaid 31 000 eurot küsitluse läbiviijate töötasudeks, ülejäänud 228 000 eurot eraldab linnavalitsus oma reservfondist, mis on mõeldud ettenägematute kulutuste katmiseks.

Küsitluse hinna ajab üles esiteks see, et küsitluspunkte on varasemast tunduvalt rohkem. «Varem on meil olnud natuke pealt kümne küsitluspunkti, seekord siis 40. Ma arvan, et kõigile, kes on huvitatud küsitluses osalemisest, on võimalus loodud. Kuna hetkel ei ole olemas õiguskindlat internetivarianti, siis seekord internetiküsitlust ei toimu ja seetõttu on ka küsitluspunktide arv oluliselt suurem kui varasematel aastatel,» ütles abilinnapea Taavi Aas kolmapäeval.

Nädal aega kestva küsitluse viimasel kahel päeval on sõit Tallinna ühissõidukites kõigile tasuta. Selle tõttu jääb linnal esialgsete kalkulatsioonide kohaselt saamata 39 400 eurot piletitulu. Kuukaartide omanikel jookseb see soodustus aga mööda külge maha, sest perioodikaarte küsitluspäevade arvelt ei pikendata.

Küsitluse peamiseks kuluallikaks on aga reklaam ehk teavitustöö, nagu linnaisad seda ise nimetavad. «Raha kulub küsitluse reklaamimiseks erinevates meediakanalites, sealhulgas reklaamtrükiste tootmiseks. Samuti eratelekanalites küsitlusel osalema kutsuvate klippide näitamiseks, mis on teatavasti eriti kulukas. Kuna tegemist on tallinlastele ja ka laiemalt väga uuendusliku algatusega, siis on vajalik korralik ja laiahaardeline teavitustöö,» selgitas Toomas Pirn linnakantselei meediaosakonnast. Ta lisas, et omajagu läks maksma ka uus IT-lahendus, mis tuli tellida küsitlusel osalejate kiireks ning turvaliseks identifitseerimiseks rahvastikuregistri kaudu.

Linnavolikogu aseesimees ning opositsioonilise Sotsiaaldemokraatliku Erakonna fraktsiooni juht Jaak Juske arvas, et rahvaküsitluse kulud ületavad igasuguse mõistuse piirid. Kriitiliselt suhtusid asjasse ka teiste opositsioonierakondade esindajad.

Tasuta ühissõidukid jätavad linnakassa ilma 20 miljonist eurost aastas. Millega linnavalitsus kavatseb eelarveaugu täita, on esialgu ebaselge. Küll aga on selge, et järgmise aasta oktoobris toimuvad kohalike omavalitsuste volikogude valimised ning praegustel Tallinna opositsioonierakondadel on väga raske tasuta ühistranspordile midagi samaväärset vastu panna.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles