Taksokontroll on kahe nädalaga teinud ligi 100 000 krooni eest trahve

Urmas Seaver
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Toomas Huik

Tallinna munitsipaalpolitsei (mupo) taksokontrolörid on esimeste töönädalate jooksul algatanud 57 väärteomenetlust ning trahve on määratud pea 100 000 krooni eest.

Tallinna abilinnapea Taavi Aas ütles, et 48 väärteomenetlus on praeguseks lõpule viidud ning kokku on määratud 94 700 krooni eest trahve, teatas Raepress.

Mupo kümneliikmeline taksokontrolli grupp alustas praktilist tegevust 12. jaanuaril ning keskmiselt kontrollitakse ööpäeva jooksul 80-100 taksot. Patrullimisele eelnes taksokontrolli ja väärteomenetluse koolitus.

«Enamik tuvastatud rikkumisi on seotud nõutavate dokumentide puudumise või nõuetele mittevastamisega,» ütles Aas.

Lisaks dokumentidele kontrollivad ametnikud sõiduki tehnilist seisundit, teenuse osutamiseks vajalike seadmete - taksomeetri, printeri ja plafooni - olemasolu ja paigutust ning nõuetele vastavust.

Samuti kontrollitakse ka taksodena kasutatavate sõidukite puhtust nii seest ja väljast, taksojuhi riietust ja muude nüansside kehtestatud nõuetele vastavust.

Aasa sõnul on taksokontrolörid saanud meedias põhjendamatu kriitika osaliseks, sest on püütud jätta muljet justkui tegeleks taksokontrolörid tühiste asjade pärast trahvimise, mitte aga tõsiste probleemidega võitlemisega.

«Taksoteenuse osutamist räpase sõidukiga ei saa pidada ebaoluliseks probleemiks,» märkis Aas «Porise sõiduki eest määratakse trahv üksnes juhul, kui seda vajakajäämist ei ole võimalik kehva ilmaga välja vabandada - see tähendab, et ilm on olnud kuiv ning sõiduk ei ole saanud nii öelda töö käigus poriseks saada.»

Abilinnapea kinnitas, et pesemata taksode eest ei ole mitte kedagi karistatud 4800 krooni suuruse rahatrahviga, nii nagu ajakirjanduses väidetud.

«Sellise suurusega rahatrahv oli määratud isikule, kes osutas taksoteenust ilma ühegi dokumendita - puudus nii sõidukikaart kui ka teised teenuse osutamise seaduslikkust tõendavad dokumendid,» lisas ta.

Rikkumistega vahele jäämise peale ajakirjanduses probleemi tõstatanud taksojuhtide puhul on Aasa sõnul tegemist möödunud aastal korduvalt liikluseeskirja rikkumise eest väärteo korras karistatud isikutega.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles