Tallinna tänavatel on alanud kevadine teekatte lagunemine

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Löökauk.
Löökauk. Foto: Margus Ansu

Tallinna kommunaalameti andmetel on praegu linnas umbes 30 tänavat, kus pluss- ja miinuskraadide vaheldumisest ning naastrehvide kasutamisest tekkinud sügavad rööpad ja löökaugud vajavad kohe parandamist.

Kommunaalameti juhataja asetäitja Tarmo Sulg ütles Postimehele, et tänavuses linnaeelarves on teede ja tänavate korrashoiuks eraldatud 3,76 miljonit eurot. See on sama summa kui eelmisel aastalgi, aga mullu anti teisest lisaeelarvest selleks otstarbeks raha juurde. Loodetavati läheb samamoodi ka tänavu.

Hullemate kohtadena nimetas ta Narva maanteed, ka Kristiine keskuse eest on mitu põhjatut rööbast tekkinud, halvas seisus on Vabaduse puiestee ja Laagna tee. Selliste kohtade kaardistamine käib pidevalt ning igal kolmapäeval annab kommunaalameti lepingupartner AS Tallinna Teed aru tehtud tööst.

«Tänavate seisund on aasta-aastalt ikka viletsamaks läinud, mistõttu lisaraha ootused on kõrged,» ütles Sulg. «Riik võiks ka kohalike omavalitsusi teede korrashoiu rahastamisel rohkem toetada, pragune panus on ikka väga väike.»

Päevased plusskraadid ja öised miinuskraadid põhjustavad teedel oleva niiskuse külmumise tõttu teekatetele märkimisväärseid kahjustusi. Hetkesesisuga on Tallinna tänavatel 1424 ajutist hoiatavat liiklusmärki, mis teavitavad autojuhte täiendavatest ohtudest teedel.

Sulg mainis, et kõige hullem lagunemine täna-homme veel ei toimu, see ootab alles ees.
AS Tallinna Teed kõrvaldab ööpäevaringselt ohtlikumaid löökauke, päeval on väljas üks brigaad ning öösel teine. Üks brigaad jõuab vahetuse jooksul remontida kuni 60 löökauku, ööpäeva jooksul vahetatakse ligikaudu 50 ruutmeetrit asfaltkatet.

Talvel ei ole võimalik teha parandustöid tavapärase laoturiga asfalteerimismeetodil. Remonttööde tegemiseks kasutatakse talvist parandussegu, millega töötamine on suvisest asfaldisegust ligikaudu kolm korda kallim, mistõttu remonditakse hetkel ainult kõige ohtlikumaid löökauke peamistel ühistranspordiliiklusega magistraaltänavatel.

Sulg rõhutas, et teede lagunemise ajal tasub liikluses olla eriti tähelepanelik, jälgida ajutisi hoiatavaid liiklusmärke ja vajadusel vähendada sõidukiirust. Lompidest läbisõidul tuleb arvestada ohuga, et lombi põhjas asub löökauk. Samuti on ohtlikud teepeenrad, mis on muutunud pehmeks ja millele sõitmine võib kõrgema asfaldiääre tõttu põhjustada liikluskahju või halvemal juhil isegi auto juhitavuse kaotamise.

Tasub teada, et piirkondades, kus kehtib 30-kilomeetrisest tunnikiirusest madalam sõidukiirus (õuealadel), löökaukudest teavitavaid ohumärke ei paigaldata, mistõttu tuleb näiteks õuealadel olla eriti ettevaatlik ja jälgida teekatte olukorda.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles