Linnaelanike küsitluse päevadel võib ühissõidukites piletita sõita

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Linnaelanikud saavad märtsis hääletada tasuta ühistranspordi poolt või vastu.
Linnaelanikud saavad märtsis hääletada tasuta ühistranspordi poolt või vastu. Foto: Peeter Langovits

Tallinna linnavalitsus otsustas teha linnavolikogule ettepaneku võimaldada linnaelanike küsitluse päevadel, 24.-25. märtsil kõigil ühistransporti tasuta kasutada.


Linnavolikogu otsuse eelnõu kohaselt võimaldatakse kõigile sõitjatele linnaelanike küsitluse päevadel, 24.-25. märtsil 2012 tasuta sõidu õigus kõigil Tallinna ühtse piletisüsteemi ühistranspordi bussi-, trammi- ja trolliliinidel.

«Küsitluspäevadeks kõigile sõitjatele ühistranspordis tasuta sõidu õiguse andmine võimaldab küsitluspunktidele ligipääsu ka vähekindlustatud inimestele,» põhjendas abilinnapea Taavi Aas.

Linnaelanikud saavad seekordsel küsitlusel võimaluse vastata «jah» või «ei» küsimusele «Kas toetate tasuta ühistransporditeenusele üleminekut alates 2013. aastast Tallinna ühtse piletisüsteemi liinidel?».

Aasa hinnangul suurendab tasuta teenus tarbimist esialgu ehk kümnendiku võrra. Priisõidu sotsiaalse põhjendusena tõi Aas esile kasvanud kulud eluasemele, toidule ja muule hädavajalikule. Tasuta sõit vähendaks liiklusummikuid ja -õnnetusi, kulutaks vähem tänavaid, ent mis kõige tähtsam – suurendaks raskes majandusseisus perede sõiduvõimalusi.

Viimaste aastate liiklusloenduste analüüs on näidanud, et aasta keskmine ööpäevase liiklussageduse muutus on kesklinna piiril taas jätkuvas tõusutrendis alates 2009. aastast, mis omakorda avaldab negatiivset mõju elukeskkonnale tekitades müra, vibratsioon, CO2-heited ja ummikutest tekkivat liiklejate ajakulu.

Suurem osa õhusaastest tekitatakse mootorsõidukite liiklusega. Tallinna liitumisel Euroopa Komisjoni algatusega «Linnapeade pakt» on võetud kohustus ühepoolselt vähendada CO2‑heitkoguseid 2020. aastaks 20 protsendi võrra. Selle eesmärgi saavutamiseks tahab linn mõjutada elanikke loobuma linna sees liikumisel erasõidukite kasutamisest ning kasutama valdavalt ühissõidukeid.

Ühistranspordile kuluvast rahast moodustab piletitulu alla 40 protsendi ja seega tuleks Tallinnal arvestuslikult leida tasuta sõidule üleminekuks täiendavalt ligikaudu 20 miljonit eurot. See loodetakse katta linna transpordiettevõtete liitmisest ning seni kanalisatsiooni ja veevärgi väljaehitamisele kulunud vahendite arvelt.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles