Magalate elanikud eelistavad hoida oma autot otse akna all

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mustamäe Sütiste tee 9, 11, 13 ja 15 juures ei mahu autod kuidagi ära, nii on haljasala porimülkaks sõidetud.
Mustamäe Sütiste tee 9, 11, 13 ja 15 juures ei mahu autod kuidagi ära, nii on haljasala porimülkaks sõidetud. Foto: Peeter Langovits

Paljud Lasnamäe, Mustamäe ja Õismäe elanikud ei saa õhtul koju tulles kindlad olla, et leiavad kodumaja juures autole parkimiskoha, kuid veidi kaugemal asuvatesse parklatesse nad oma neljarattalist sõpra ka viia ei taha.
 



Kui Õismäe tee siseringil asuvate suurte paneelmajade nr 52, 54 ja 56 elanikud olid mures parkimise pärast, siis tulid linnaametnikud neile vastu ning kohaldasid üldkasutatavaks parklaks lähedal asuva ja tühjalt seisnud asfalteeritud platsi, kus jagub kohti 80 sõidukile.

Paraku ei kiirustanud parkimiskohtade vähesuse üle kurtnud elanikud oma autosid sinna viima ja parkla täitumus jääb praegu alla kolmandiku. Tallinna abilinnapea Taavi Aasa sõnul ongi probleem selles, et inimesed soovivad hoida autot kodumaja lähedal, nii et oleks võimalik aknast välja vaadates veenduda, et see ikka alles on.

Samasuguse probleemiga maadlevad ka Mustamäel Sütiste tee korrusmajade nr 9, 11, 13 ja 15 elanikud. 1970. aastatel ehitatud hoonete juurde ei kavandatud tol ajal ulatuslikke parkimisalasid, kuna autoomanikke võis sõrmedel üles lugeda. Praeguseks on aga olukord kardinaalselt muutunud ja majaelanike autod ei taha enam kuidagi ära mahtuda.

Linnaosati erinev

Parkimisolukord nende elamute juures halvenes veelgi pärast seda, kui Põhja-Eesti regionaalhaigla muutis oma kinnistul parkimise tasuliseks ja haigla külastajad hakkasi autosid jätma lähedal asuvate majade vahele.

Novembri algul kohtus Mustamäe linnaosa vanem Helle Kalda Sütiste tee nelja korteriühistu esindajatega ning kinnitas, et ühistud peavad koostööd tegema ja majade parkimisprobleemi ühiselt lahendama, ruumi selleks seal jätkub.

Abilinnapea Aasa sõnul tunduvad kõik Tallinna magalapiirkonnad küll ühesugused olevat, kuid parkimishädad on neil mõneti erinevad. Õismäel peaks autodele kohti jätkuma küll, kuid kõik need ei asu elumajade juures.

Mustamäel ja Lasnamäel on abilinnapea sõnul veidi teine olukord. Probleem on selles, et kui tekkisid korteriühistud ja hoonete juurde kuuluv maa erastati, siis võeti enda omandusse nii väike maatükk, kui vähegi võimalik. Kui nüüd tahetakse parkimiskohti juurde teha, siis pole selleks piisavalt maad.

«Linnavalitsus saab teha seda, et taotleda majadevahelist maad munitsipaalomandisse ning seejärel anda see ühistutele 15 aastaks tasuta kasutusse, et nad saaksid sinna parklaid rajada,» ütles ta. «Selles osas oleme Mustamäel kaugemale jõudnud kui Lasnamäel.»

Üks probleem on Aasa sõnul ka selles, et Lasnamäe tänavate rekonstrueerimise käigus on mitu tänavat muutunud nii kitsaks, et kui inimesed seal autosid pargivad, siis sisuliselt jääb alles vaid üks sõidurada. Abilinnapea tõi näiteks Läänemere tee, mis on muutunud väga kitsaks, seda eriti talvel. Tänavu kevadel tuli aga Kihnu ja Vormsi tänav ühesuunaliseks muuta, et olukorda kuidagi parandada.

Uue asjana hakkab Tallinna linnavalitsus üle vaatama linnaosavalitsuste sõlmitud lepinguid munitsipaalmaal asuvate tasuliste parklate rentnikega. Plaan on selline, et kui üks või teine leping ei too linnale tulu, siis võib linn ise seal tasulist parklateenust osutama hakata või mingi muu lahenduse leida.

Parklaid tegelikult piisavalt

Abilinnapea Eha Võrgu sõnul ei ole see aga peamine eesmärk. «Esmane on ikka anda korteriühistutele tasuta kasutusse maad, et nad saaksid seal ise parklaid rajada,» kinnitas ta.

Mustamäe linnaosavanema asetäitja Indrek Ahlbergi sõnul on korteriühistud Mustamäel siiani rajanud ligi poolsada parklat. «Linn saab niipalju aidata, et eraldame korteriühistutele maad ja sõlmime nendega isikliku kasutusõiguse lepingu ning projekti «Hoovid korda» raames saame parkla ehituse 70 protsendi ulatuses kinni maksta,» ütles ta.

Lasnamäe linnaosavalitsuse linnamajanduse osakonna juhataja Vello Karu sõnul ei tohiks Lasnamäel tegelikult parkimiskohtadega suurt muret olla, sest linnaosas on piisavalt palju suuri parklaid, aga inimesed ei viitsi tihti paar-kolmsada meetrit jalgsi käia.

Tänavu on Lasnamäel 16 korteriühistut projekti «Hoovid korda» raames ise endale parkla rajanud ja järgmiseks aastaks hakatakse jaanuaris uusi avaldusi vastu võtma.

Haabersti linnaosavalitsuse haldusosakonna juhataja Tõnu Kivimaker ütles, et Õismäel ei ole suvel parkimisega eriti hull, aga talvel tuleb probleeme ette küll. Õismäe siseringi renoveerimisega on majade juures parkimiskohti oluliselt juurde tulnud ja sama töö jätkub kevadel.

«Tasulised parklad on kahjuks pooltühjad. Kui pere sissetulekud on vähenenud, siis kust kokku hoida – esimese asjana tuleb ikka meelde parklakohast loobumine,» rääkis ta. «Kui kuutasu jääb 20–30 euro ringi, siis mõnele inimesele on see märkimisväärne summa.»
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles