Tallinna sotsiaaltöötajad said kätte esimesed viis elektriautot

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elektriautod Stenbocki maja hoovis.
Elektriautod Stenbocki maja hoovis. Foto: Mihkel Maripuu

Stenbocki maja hoovis andis sotsiaalminister Hanno Pevkur täna üle esimese viie elektriauto võtmed. Nende kasutajateks said Põhja-Tallinna ja kesklinna sotsiaaltöötajad.

Pevkur mainis, et Eestisse on saabunud juba 50 Jaapani korporatsiooni Mitsubishi elektriautot i-MiEV, kuid täna anti neist sotsiaaltöötajatele pidulikult üle vaid viis, sest Toompeale Stenbocki maja hoovi ei oleks korraga rohkem sõidukeid lihtsalt mahtunud.

Minister lisas, et elektriautosid hakatakse üle andma järk-järgult, vastavalt sellele, kuidas jõutakse paigaldada laadimispunkte. Tallinnas on need juba olemas, mistõttu alustatigi just pealinnaga. Pevkuri sõnul leiab uue omaniku tänavu kokku 50 autot. Kokku saab aga Eesti CO2 saastekvootide müügist Mitsubishilt 507 elektriautot, mis jagatakse vastavalt sooviavaldustele laiali Eesti kohalike omavalitsuste sotsiaaltöötajatele.

Pärast Mitsubishi Corporationi asepresidendi Akinobu Ogata ning Eesti peaministri Andrus Ansipi kõnesid andiski minister Pevkur elektriautode võtmed nende uutele kasutajatele üle. Jane, Marje, Reet, Siiri ja Priit olid võtmeid kätte saades siiralt õnnelikud. Minister ütles Priidule autovõtmeid ulatades, et siiski töötab Eestis sotsiaalvaldkonnas ka mehi.

Põhja-Tallinna sotsiaalhoolekande töötaja Siiri Rosin oli üks õnnelikest, kes täna minister Pevkurilt pidulikult elektriauto võtmed kätte sai.

«See on üks minu hirmudest, et peatänavad on talvel küll korras, aga kõrvaltänavad päris hullus seisus, sügavad rattarööpad ja nii edasi, kuid eks aeg näitab, kuidas see auto vastu peab,» ütles Rosin. «Lootus on igatahes hea.»

Siiani oli Põhja-Tallinnas sotsiaalhoolekande töötajatel kodukülastuseks vaid üks auto. Nüüd saab linnaosavalitsus selleks otstarbeks kolm elektriautot, mis peaks olukorda oluliselt parandama.

Rosin mainis, et tal on ligi kahekümne aasta pikkune autojuhi staaž, ühe korra on proovinud ka i-MiEV- ga sõita ning sai hakkama küll. Sõiduk on automaatkäigukastiga, mis muudab elu kergemaks. Mingit vahet tavaautoga ei pidavat olema.

Pärast auto kättesaamist sõitis Rosin tuliuue elektriautoga kohe Põhja-Tallinna linnaosavalitsuse juurde. Akude laadimiskoht asub sotsiaalhoolekande osakonna hoovil Kotzebue tänaval. Rohkem neid Põhja-Tallinnas ei ole, aga kuna abivajajate juures käimise marsruudid ei ole eriti pikad, siis ühes laadimispaigast täiesti piisab.

«See auto on ainult tööalaseks kasutamiseks, kuhugi poodi või mujale sõita ei tohi,» rõhutas Rosin. «Sõitude üle peetakse ka vastavat arvestust.»
Mitsubishi uue põlvkonna elektriautod on kohandatud külmas kliimas sõitmiseks. Esimeses taotlusvoorus laekus sotsiaalministeeriumile avaldusi 379 niisuguse sõiduki kasutamiseks, ülejäänud 128 auto jagamiseks ootab ministeerium omavalitsustelt täiendavaid sooviavaldusi.

Elektriautode laadimiseks rajatakse Eestisse 200 kiirlaadimispunkti. Need paigaldatakse kõigile põhimaanteedele ja kõrvalmaanteedele umbes 40 – 60 kilomeetrise vahemaaga ning kõigisse enam kui 3000 elanikuga linnadesse ja asulatesse. Laadimisvõrgu rajamiseks käib praegu riigihange, mille võitja selgub aasta lõpuks.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles