Tallinna ühissõidukid näitavad taas reklaame

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Selle kuu lõpuks paigaldatakse Tallinna liinibussidesse kokku sada ekraani, mis edastavad sõitjatele reklaame, uudiseid ja meelelahutust.
Selle kuu lõpuks paigaldatakse Tallinna liinibussidesse kokku sada ekraani, mis edastavad sõitjatele reklaame, uudiseid ja meelelahutust. Foto: Liis Treimann

Linnaliinibussidesse on tasahilju taas ilmunud bussijuhi selja taga asuvad ekraanid, millel jooksevad reklaamiklipid.


Samasugust asja katsetas üks ettevõte ka mõni aasta tagasi, kuid siis suri ettevõtmine vaikselt välja. Nüüdne turule tulija on eelkäija vigadest õppust võtnud. «Tutvusime põhjalikult tolleaegse firma tööga ja ka nende peaideoloogiga. Nendelt oleme me üle võtnud ainult idee – näidata ühissõidukites reklaame. Kogu lahenduse oleme ise välja töötanud,» rääkis bussidesse reklaamiekraane paigaldava firma Best Propaganda üks omanikke ja tegevjuht Margus Tamm.

«2004. aastal kasutati Tallinnas, Tartus, Pärnus ja Narvas süsteemi, kus olid kasutusel 17-tollised kuvarid. Tollel hetkel oli asi väga innovaatiline, tänaseks päevaks on see kujutletamatu, et seda veel niisugusel viisil teha võiks. Tegemist oli CD-plaatidega, millele oli salvestatud poole tunni jagu reklaamklippe. Ja see jooksis seal järjest. Esmaspäeva hommikuti vahetati salvestist kõigis bussides käsitsi,» rääkis Tamm.

Ta lisas, et tema ettevõtte trumbiks on just paindlikkus. «Et inimestel oleks huvitavam jälgida, oleme lisaks otsesele reklaamile lisanud sinna erinevaid rubriike. Uudistevoog, ilmateade, meelelahutuslikud klipid, kultuurisündmuste info, sms-mängud, eraisikute kuulutused,» loetles Tamm. Tänaseks on Tallinna bussidesse paigutatud 50 ekraani, järgmised 50 peaksid paika saama selle kuu lõpuks.

Ettevõtte tarkvara lahenduste eest vastutava Martin Nugise sõnul käib pakutava sisu uuendamine automaatselt. Uudised tulevad otse portaalidest ning reklaamid firma keskserverist.
«Arendus käib ka asukohapõhise reklaami näitamiseks. Põhimõtteliselt on võimalik tellida näiteks selline reklaam, et kui buss jõuab mõne kaupluse lähedale, siis reklaam soovitab bussist maha astuda ja poodi minna,» lausus Nugis.

Esialgu näeb reklaame vaid bussides, trammi- ja trollikoondisega Tamme sõnul läbirääkimised alles käivad. TAKi esindaja Toivo Moorast ei tahtnud öelda, kui palju ekraanid ettevõttele sisse toovad. «Nemad tulid pakkuma oma teenust ja me kuulutasime välja avaliku konkursi, mille nad siis võitsid. Kokku laekus konkursile kolm pakkumist. Ekraanide eest saadav tulu läheb bussipiletite doteerimiseks,» rääkis Moorast.

Lepingu järgi on Best Propagandal õigus bussides reklaame näidata kolme aasta jooksul. Moorasti sõnul saavad ekraanid olema sajas bussis, kuid TAK-i väravast sõidab igal hommikul välja kolm korda rohkem busse.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles