Tallinna abilinnapea käis isiklikult poodides hindu võrdlemas

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Arvo Sarapuu tutvus poodide hinnapoliitikaga.
Arvo Sarapuu tutvus poodide hinnapoliitikaga. Foto: Mihkel Maripuu

Tallinna abilinnapea Arvo Sarapuu käis täna isiklikult Prisma, Selveri ja Rimi supermarketites, et uurida, kas pisikese sissetulekuga linlased ikka suudavad endale toidupoolist osta.

Sarapuu pani koos linna ettevõtlusameti spetsialistidega kokku ostukorvi 10 toiduainest ning ostis neid nii Prisma, Selveri kui Rimi supermarketitest. Tulemus oli see, et kõigis kolmes poes kujunes ostukorvi maksumus enam-vähem ühesuguseks. Samas tõdes abilinnapea, et ainuüksi toimetulekutoetusest elav neljaliikmeline pere jääb ka kõige kõrgemat matemaatikat kasutades oma igapäevaelu väljaminekutes hätta.

Sikupilli Prismas läks piima, keefiri, suhkrut, leiba, saia, vorsti, makarone, jahutatud broilerit, juustu, võid ja kartuleid sisaldav ostukorv maksma 13,37 eurot. Kui arvestada, et toimetulekupiir üksi elavale inimesele või pere esimesele liikmele on 76,7 eurot ning järgnevatele liikmetele 61,36 eurot kuus, siis neljaliikmeline pere saaks ühes kuus 20 korda poes käia. Tegemist on aga vaid kõige hädavajalikuma toidukraamiga ning hoopis on arvestamata jäänud ravimid ning eluks vajalikud tööstuskaubad.

Pärast kolme kaubandusketi poodides käimist ütles abilinnapea, et konkurents on pealinna kauplustes täiesti olemas ning seetõttu erinesidki toidukorvide hinnad vaid minimaalselt. See on kindlasti positiivne nähtus. Ka valik on piisav. Samas lisas ta, et vähekindlustatud inimeste toidumurede leevendamiseks oleks mõistlik Eestis käibemaksu alandada.

Tallinna ettevõtlusameti hinna- ja tarbijakaitse teenistuse direktor Ave Jürgen lisas, et liha on ostukorvist üldse välja jäänud, kuna see tõenäoliselt ei mahu etteantud toimetulekumäära piiridesse. Ka kasvõi kõige odavamad kommid lastele jäid ostmata.

Sarapuu sõnul oleks ta reedese päeva puhul soovinud ka pudeli kõige odavamat viina osta, aga kahjuks tuli sellest loobuda, sest ostukorvi maksumus oleks lõhki läinud.

Prisma tegevjuht Janne Lihavainen mainis, et firma põhimõtte järgi peab Prisma olema Eestis pidevalt soodsate hindadega kauplusekett. Seetõttu ei tehta ka teiste eeskujul sooduskampaaniaid, vaid kuni aasta lõpuni on 40 esmatarbekaupa hinnagarantiiga. See tähendab, et nende toodete hinnad ei tõuse, aga langeda võivad küll.

«Me tahame teha klientide elu lihtsaks, et nad ei peaks vaatama reklaami, et mida osta, et odavalt hakkama saada,» ütles Lihavainen. «Nelikümmend toodet on pidevalt hinnagaratiiga ning inimene võib ise valida, mida ta nende hulgast ostab. Kampaaniate mittetegemine on meie teadlik valik, pealegi on nende korraldamine küllaltki kulukas. Mina kaupluseketi esindajana ei pea ju otsustama, et ostja peab täna sööma odavat kana või homme hakkliha.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles