Tallinn sõdib eraparklate infotahvlitega

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Linn nõuab, et Europark eemaldaks Sakala ja Kentmanni tänavate nurgal olevast parklast kõik infotahvlid.
Linn nõuab, et Europark eemaldaks Sakala ja Kentmanni tänavate nurgal olevast parklast kõik infotahvlid. Foto: Mihkel Maripuu

Transpordiamet nõuab, et eraparklad koristaksid oma territooriumidelt ära liiklusmärkidele sarnanevad infotahvlid ja muud teabevahendid, parklaomanikud ei taha sellega nõustuda, kusjuures mõlemad pooled väidavad, et tegutsevad autojuhtide huvides.


Ametnike esimene sihtmärk on Kentmanni ja Sakala tänavate nurgal asuv Europarki tasuline parkla, kust firma pidi eelmiseks reedeks likvideerima kõik hallid infotahvlid, sest neil olev P-täht muutvat need sarnaseks liiklusmärkidega ning võivat niimoodi segadust ja ohtlikke olukordi tekitada. Nende asemel peaksid parklaomanikud kasutama liiklusseadusega ette nähtud liiklusmärke.

Transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa sõnul alustati sellest parklast sellepärast, et see asub tiheda liiklusega ja kõrgendatud ohuga ristmiku ääres. Aga varem või hiljem jõutakse ka teiste parkimisettevõtete ja parklateni.

Linn tegutseb tema väitel nii eraparkla kui seal parkiva inimese huvides. «Autojuht saab autokoolis liiklusmärkide tähenduse teada. Kui ta nüüd tänaval sõidab, siis tal piisab ainult ühest väikesest pilgust liiklusmärgile ja tal on teada, mis liikluskord selles kohas kehtib. Aga kui ta nüüd sõidab eraparklasse, kus on pandud üles suur silt, kus on peenes kirjas üles loetud parkimistingimused, siis selline silt tõmbab juhi tähelepanu liiklussituatsioonilt küllalt pikaks ajaks kõrvale ja selle tõttu võib mõni liiklusõnnetus juhtuda. Sellepärast ongi Viini teeliikluse konventsiooni kohaselt kokku lepitud liikluse korraldamiseks hästi üheselt mõistetavad ja lihtsad märgised,» selgitas Rüütelmaa.

Transpordiametiga on ühel meelel ka õiguskantsler, kes analüüsis seda teemat põhjalikult ning leidis, et liiklusmärkidega sarnanevad liiklusvälised teabevahendid on seadusega vastuolus.
Parkimisettevõte näeb asja hoopis teist moodi. «Meil on iga kuu 140 000 parkimist. Europark on üheksa aastat tegutsenud ja ükski klient pole märkide arusaadavuse kohta pretensioone esitanud. Meie eesmärk on alati olnud kogu parkimisinfo kliendile igal võimalikul moel kättesaadavaks teha. Parkimistingimused on esitatud ka sümbolitega, et kõik inimesed saaksid neist aru, ükskõik mis keelt nad siis räägivad,» rääkis firma tegevjuht Karol Kovanen.

Tema sõnul on praegu segi aetud kaks asja – liikluse korraldamine ja parkimistingimuste esitamine liiklusväliste teabevahendite ehk infotahvlite abil. Praegu kästakse infotahvlid maha võtta ja asendada samasuguste märkidega nagu linnatänavatel. Juurde tuleb lisada vaid silt «Eramaa». Parkimisfirma pelgab, et selle tulemusena ei saa kliendid Tallinna niigi keerulisest parkimiskorrast enam üldse aru ning maksavad eraparklas parkides raha linnakassasse. «Praegu me teeme tuhande parkija kohta kaheksa trahvi. Kui me linna nõudmised täidame, siis tuleb ilmselt tuhande parkija kohta 800 trahvi teha, sest keegi ei saa enam aru, kellele ja kui palju parkimise eest maksta tuleb,» ütles Kovanen. Eriti nõutuks teeb ettevõtet nõudmine likvideerida silt, mis näitab noolega parkimisautomaadi asukohta.

Aga esialgu jäävad hallid infotahvlid kõnealusesse parklasse siiski alles. Europarki hinnangul on neile saadetud ettekirjutuses mõningad vormistuslikud puudujäägid. Ja isegi siis, kui linn teeb firmale juriidiliselt korrektse ettekirjutuse, on eraparklal 30 päeva aega selle vaidlustamiseks kohtus.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles