Lennuliikluse ohud pealinnale

Hanneli Rudi
:

Riskianalüüside raportite järgi on õhuveondus seni olnud Tallinna kõige ohutum transpordivaldkond, ometi on tegureid, mis kõik võiks õnnetuse põhjustada, kirja pandud rohkesti.

Tõenäosus, et lennuk langeb pealinnas mõnele hoonele (kusjuures tekib palju kannatanuid), on Tallinna riskianalüüsi kohaselt väike, kirjutab Õhtuleht.

Keskmiste või keskmisest suuremate tagajärgedega tulekahju lennukil Tallinna õhuruumis peetakse ebatõenäoliseks, sest üldjuhul õnnestub lennuki meeskonnal tuli pardal olevate vahenditega kustutada.

Plahvatuse õhus võivad aga esile kutsuda nii terroristid, hooletus kui ka pardasüsteemide rike, plahvatuse või põlengu maapinnal võivad omakorda põhjustada mitmesugused kokkupõrked.

Oma ohud on õnnetuse juhtumiseks lennukoridoridel ning suurimat ohtu kujutab endast läänepoolne (üle Ülemiste järve ja Mustamäe kulgev) koridor, mida vastavalt tuule suunale kasutatakse kas õhkutõusuks Lennart Meri lennujaamast või seal või maandumiseks.

Tõsine õnnetus võib tekkida juhul, kui näiteks lääne suunas õhkutõusu alustanud lennuk, mis ei suuda end lennuraja lõpus maast lahti rebida, veereb hooga Tartu maanteele, kus võib kokku põrgata teel liikuvate sõidukitega või paiskuda Ülemiste järve.

Ohtu Lasnamäe, Mustamäe ja Kristiine linnaosadele peetakse väga väikeseks: tavaliselt kukub lennuk kas kaugemale kui 15 km lennuväljast või siis lähemale kui kilomeeter maandumisrajast.
 

Kirjuta toimetajalePrindi
Artikli märksõnadTallinnlennujaamkatastroofülemisteõhuruum
Samal teemal
Sisuturundus
Saada meile vihje!
Nägid midagi huvitavat? Saada meile kiri, video või pilt siit!
Viimased uudised
48h populaarsemad teemad
Top lood
Top kommentaarid
UudisedKõik
LiiklusKõik
Vaba aegKõik
Galeriid
PostimeesKõik
Liitu Postimehe uudiskirjaga ja ole kursis päeva olulisimate uudistega!
Vali omale meelepärased teemad:
Aitäh, et liitusid
Postimehe uudiskirjaga!
Juba homme jõuab esimene uudiskiri sinuni.
TAGASI POSTIMEHE LEHELE