Taavi Aas: pärast Ülemistet asume ilmselt Haabersti ristmiku kallale

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
2007. aastal valmis Sweco Projektis Haabersti liiklussõlme kolmetasandiline projekt.
2007. aastal valmis Sweco Projektis Haabersti liiklussõlme kolmetasandiline projekt. Foto: AS Sweco Projekt

Tallinna abilinnapea Taavi Aasa sõnul tuleb eelkõige Ülemiste liiklussõlm valmis ehitada ning siis on vaja otsustada, kas järgmisena võtta ette Põhjaväil või Haabersti ristmik. Mitut suurt asja ei suuda linn korraga teha.

«Haaberstis saaksime hakkama suhteliselt lihtsa lahendusega, kui viia Paldiski maantee viadukti kaudu üle ristmiku ning laiendada natuke pööret Rannamõisa teele, liiklusspetsialistide väitel võtaks see juba päris palju ristmiku koormust vähemaks,» selgitas Aas. «Selles mõttes oleks Haabersti kiirem lahendus. Põhjaväila tuleks aga teha kahasse Tallinna Sadama ja riigiga, sest see tee on suuresti just sadama huvides.»

2007. aastal koostas AS Sweco Projekt konsortsiumi koosseisus rahandusministeeriumi tellimusel Haabersti liiklusõlme ja ühendusteede tehnilise projekti. Tol korral sai liiklussõlm paberile kolmetasandilisena, kus Paldiski maantee kulgeb viaduktil, Ehitajate tee ja Rannamõisa tee on ühendatud tunneli kaudu ning tänavatasandil asub ringristmik.

Sweco Projekti teede üksuse juhi Ülo Amori sõnul vajavad nii Haabersti liiklussõlme kui Põhjaväila lõik koos Russalka ristmikuga tänapäeval ülevaatamist.

Aas lisas, et Põhjaväila väljaehitamine tuleb kindlasti päevakorda koos Lasnamäe uue trammiliini rajamisega, sest see eeldab suuremaid liikluse ümberkorraldusi kesklinnas ning Põhjaväil on sel juhul hädavajalik.

Abilinnapea sõnul ongi Russalka ristmik juba lihtsamaks joonistatud ning esialgseid ulmelisi rajatisi sinna ei tule.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles