Tihe konkurents ja odav bensiin sunnib taksohindu alandama

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tulika ja Tallinki taksod on Tallinnas ühed kallimad, seetõttu tuleb neil ka pikas rivis kundesid oodata.
Tulika ja Tallinki taksod on Tallinnas ühed kallimad, seetõttu tuleb neil ka pikas rivis kundesid oodata. Foto: Mihkel Maripuu

Mitmed Tallinna taksofirmad on hinda viiendiku võrra alandanud, viidates tugevale konkurentsile ja mootorikütuse odavnemisele.Teised kinnitavad, et ei kavatse hinnasõjaga kaasa minna.


Reval Takso langetas novembri algul sõidukilomeetri hinda seitsmelt kroonilt viiele ja poolele, ootetunni tasu vähenes 150 kroonilt 120-le. Umbes samasugused muutused olid ka firmades Eurotakso, I.R.Takso ning Pluss Takso.

Reval Takso juhataja Kait Vaatmann ütles, et hinnalangetamise ajend oli nii mootorikütuse märgatav odavnemine kui üha tugevnev konkurents. Tema sõnul pole võimatu, et hinnad võivad veelgi langeda.

Vaatmanni väitel peaks hindade alandamine olema kasulik ka taksojuhtidele. Esialgu võib küll tunduda, et sissetulek väheneb, aga parem on teenida natuke vähem kui üldse mitte. Sõidu odavnemine on firmale juba kundesid juurde toonud.

Eurotakso juhataja asetäitja Toomas Nõulik kinnitas, et firma langetas sõiduhindasid kümneaastase sünnipäeva puhul. Otsusele andis lisatuge ka mootorikütuse odavnemine. «Kui keegi räägib kriisist, siis meie seda küll ei tunneta,» tõdes ta. «Lasime hindasid alla keskmiselt 26 protsenti.»

Samas nentis Nõulik, et kui bensiini hind peaks veel alanema, ei ole taksosõidu odavnemine enam tõenäoline. Autoteeninduse eest tuleb maksta sama palju kui varem ning ka ruumide üür pole vähenenud.

Tulika Takso juhatuse liige Anne Rebane nentis, et nende firmat on  süüdistatud taksosõidu maksumuse kunstlikult madalal hoidmises. Tema väitel on aga Tulika oma hindade kujundamisel lähtunud tegelikest kuludest, konkurentsitingimustest ning klientidest.

«Nii ei ole me mootorikütuse hindade kerkides taksohinda lakke tõstnud ega saa praegu hakata sõitma hinnaga viis krooni kilomeeter,» ütles ta.

Ka Tallink Takso juhataja Alger Holzmann kinnitas, et firma ei alanda lähiajal sõiduhinda. Ta lisas, et tibukollaste taksodega saab iga Tallinna kaubamaja partnerkaardi omanik
10 protsenti allahindlust. Sama soodustus kehtib Tallinki kliendikaardi Club One omanikele ning inimestele, kes ostavad Piletilevist mõne pileti.

Holzmanni väitel on Tallink Takso saanud viimasel ajal kundesid niipalju juurde, et firma on uusi taksojuhte palganud.

Tallinna abilinnapea Jaanus Mutli ei mõista, kuidas mõned taksofirmad saavad pakkuda kilomeetri hinnaks 5,5 krooni ning tulevad ots otsaga kokku.

Kuna taksonduses liigub palju sularaha, hakkab linnavalitsus tegema tõhusamat koostööd maksu- ja tolliametiga, et ebaausaid taksojuhte välja peilida. Samuti on linn pöördunud kirjaga majandusministeeriumi poole, et kehtestada nii taksohinna lagi kui ka taksode piirarv.

Taksohinnad Tallinnas (kroonides)
        kilomeetrihind    sõidu alustamise tasu   ootetund

           
Reval Takso     5,50    35    120
Eurotakso    5,90    25    130
I.R. Takso    5,90    25    130
E.T.X. Takso    9,40    45    200
Tulika Takso    9,40    45    200
Tallink Takso    10,90    48    239
Allikas: taksofirmad

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles