Jalakäijate ala laiendamine tekitab vastakaid seisukohti

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Graafika: Silver Ait

Vanalinna jalakäijate ala tuleks Kesklinna linna­osavalitsuse hin­­nan­gul laiendada, kuigi linna kehtestatud reeglitest ei peeta kinni isegi prae­gusel väiksemal alal.


Kesklinna linnaosavanema Marek Jürgensoni sõnul võib paraku tõesti näha, kuidas autod jalakäijate alal sõidavad. Mõneti on see möödapääsmatu, sest seal asub mitu saatkonda.


«Muret teeb ka see, et Toompeal on turismigruppidel raske liikuda, sealsete riigiasutuste tõttu on autoliiklus tihe,» nentis Jürgenson. «Samas ei ole Toompea osas head lahendust.»



Vanalinnas elavate ja töötavate inimeste parkimisprobleemi lahendamiseks on kavas rajada lisaparklad Suur-Rannavärava tänava äärde, Skoone bastioni staadionile ning Balti jaama lähedale. Valesti parkijate ohjeldamiseks on aga linnaosavalitsus hakanud otsima sobivaid tänavatõkkeid. Kevadeks võib munitsipaalpolitsei saada vanalinna liiklust reguleerima hakkava osakonna.



«Sulgeda vanalinn täielikult autodele on kunstlik ja sealset elu surmav lahendus,» kinnitas Jürgenson. «Pigem on asi autode ning inimeste mõistlikus kooseksisteerimises.»



Tallinna liiklusteenistuse juhi Mati Songisepa sõnul on jalakäijate ala laiendamine vanalinna seisukohalt õige idee, sest praegu on sealsed tänavad parkivaid autosid täis. «Mina olen seisukohal, et parkida võiksid seal vaid need, kellel on õuedes vastavad kohad olemas,» ütles Songisepp.



Ka Pikal tänaval elav kunstiajaloolane Jüri Kuuskemaa toetab kogu vanalinna autovabaks muutmist, kuid seda teatud tingimustel. Näiteks Belgia iidsetes linnades Gentis ja Brygges kehtib kord, et vanalinnast tohib autoga läbi sõita, inimesi ja kaupa peale võtta või maha panna, aga parkida tuleb sõiduk mujale.



Kuuskemaa lisas, et vanalinna ümbrusesse rajatavates parklates ja parkimismajades peaks kohalikele elanikele ja töötajatele olema auto hoidmine soodsam. Praegu on tema sõnul Pikal tänaval Oleviste kirikust kuni Rohelise turuni nagu suur parkla. Kui tuletõrjeautol peaks olema vajadus sealt läbi sõita, siis tekiks suuri probleeme.



«See on tõeline autoporno,» väitis Kuuskemaa. «Poliitika paistab olevat selline, et mida rohkem autosid pargib, seda parem, sest linnakassasse laekub rohkem raha.»



Linnavolikogu Reformierakonna fraktsiooni aseesimees Märt Kubo ei pea seevastu mõistlikuks vanalinna täiesti autovabaks muuta. «Oktoobris on vanalinn nagunii tühi,» ütles ta. «Kui autod ka kaovad, siis ongi tegu surnud linnaga.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles