Tallinlased ei saa kallinevaid pileteid pikemaks ajaks ette osta

Martin Smutov
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tramm nr 4..
Tramm nr 4.. Foto: Ergo Kuld.

Kuigi Tallinna volikogu määrus ja ühistranspordi piletite hinna muutmise eelnõu ei näe piletite etteostmisele piiranguid ning eelnõu seletuskirjas toetatakse etteostmise ideed, ei saa linlased soovi korral pileteid pikaks ajaks ette osta.

Tallinna linnavalitsus tahab 1. juulist kaotada busside, trammide ja trollidega sõitvate linlaste hulgas paljukasutatud 90 päeva kaardi, kuna selle hind on ajale jalgu jäänud.

Nii proovisid mõned nutikad linlased leida viise, kuidas soodsaid pileteid pikemaks ajaks ette osta ja kuigi seadusega tundub kõik olevat lubatud ning isegi soositud, siis tehniliselt pole sellist ostu teostada võimalik.

Tallinna Transpordiameti eelarve peaspetsialist Eva Kärblane ütles Postimees.ee’le, et ID-pileti süsteem on algusest peale olnud üles ehitatud nii, et pileteid saab ette osta kuni 3 kuuks.

Kärblase sõnul on süsteem üles seatud niimoodi eelkõige piletiostja enda kaitseks, et ei soetataks näiteks mõne tehnilise viperuse tõttu kogemata soovimatuid pileteid.

«Hetkel ei ole seda plaanis muuta, kuna siinkohal peame esmalt silmas just piletiostja huve. Piirang sai seatud selleks, et vältida kogemata korduvate piletite ostu,» sõnas ta.

Kärblane lisas, et vältimaks edaspidiseid segadusi lisatakse vastava punkti sisse ka piletimäärusesse.

Kärblane tõstis ka esile, et kvartalikaartidele otsekorralduse teinud inimesed ei pea pabistama, sest kvartalikaardi otsekorraldused muudetakse ümber järgmiseks soodsaimaks variandiks ehk 30 päeva kaardiks.

Ta lisas, et sellest muudatusest teavitatakse ka meedia kaudu, kuid kuna kvartalikaartide hinnad olid 30 päev kaartide omadest kõrgemad, ei tule siin ette tõrkeid ja otsekorraldused hakkavad automaatselt edasi jooksma 30 päeva kaardi peale.

Tema väitel ei juhtu 30 päeva kaardi otsekorraldustega sisuliselt samuti midagi, sest kuukaardid lähevad senisega võrreldes odavamaks, va seniste õpilaskaartide kasutajate puhul.

Nii peavad senised 30 päeva õpilaskaardi omanikud kindlasti üle kontrollima, et nad pole oma otsekorraldusele seadnud vana õpilaskaardi hinnaga võrdseid limiite.

«Sellisel juhul ei võimalda süsteem uut, veidi kallima hinnaga sooduskaarti osta ja inimene võib enda teadmata saada piletita sõitjaks,» selgitas ta. «Kuna senistele sooduskaartide kasutajatele hinnad langevad, jätkab süsteem neile igal juhul tõrgeteta kaardimüüki.»

Kärblane rõhutas ka, et otsekorralduse sõlmimine ei võta inimeselt kohustust veenduda kehtiva sõiduõiguse olemasolus ning aeg-ajalt võiks sekelduste ja probleemide vältimiseks ikka oma otsekorraldusi internetipangast üle kontrollida.

«Üle tuleks kontrollida ka otsekorraldustega seatud limiidid, kuna teenuste hinnad ikka aeg- ajalt muutuvad,» lisas ta.

Kärblane lisas, et ainult Eesti krooni vääringus või enne 1. juulit 2011 ostetud talongid ja paberkandjal tunnipiletid kehtivad kuni 31. detsembrini 2011. Enne 1. juulit 2011 ostetud sõidu- ja ühiskaardid kehtivad aktiveeritud perioodi või neile märgitud tähtaja lõpuni

Linlaste hulgas populaarse talongiraamatu hinda tõstetakse 1. juulist aga seniselt 6,39 eurolt kaheksale eurole ehk 25 protsendi võrra just seetõttu, et ka üksikpilet kallines 0,96 eurosendilt ühele eurole.

Juulist kehtima hakkava uue korra järgi võib inimene endale 90 kaardi asemel korraga osta kolm järjestikuse kehtivusajaga 30 päeva kaarti. See tähendab, et ta peab korraga välja käima 55,59 eurot ehk 32 protsenti rohkem kui praegu 90 päeva kaarti lunastades.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles