Liivaoja elanikke häirib tänaval parkivate autode üleküllus

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Liivaoja korteriomanik Merlin Nigul näitas, et maa-alusest garaažist on tihti raske välja sõita, sest tänava üks rada on parkivaid autosid täis.
Liivaoja korteriomanik Merlin Nigul näitas, et maa-alusest garaažist on tihti raske välja sõita, sest tänava üks rada on parkivaid autosid täis. Foto: Liis Treimann

Osa Kadriorgu endise staadioni kohale kerkinud Liivaoja kvartali elanikke tahab kuulutada Liivaoja tänava tasulise parkimise alaks, sest neid häirib seal üha kasvav autode arv.


Liivaoja elanik Merlin Nigul kinnitas eile, et midagi peaks tõesti ette võtma, kuid ei osanud konkreetset lahendust välja pakkuda.


«Kui teha siin tasulise parkimise ala, siis peavad ju meie külalised autode tänava äärde jätmise eest maksma,» ütles ta. «Miks peaks aga näiteks minu ema, kui ta mulle külla tuleb, selle eest raha välja käima?»


Samas häirib Nigulit, et vahel on Liivaoja tänav tihedalt autosid täis, nii et maa-alusest garaažist välja keerata on keeruline. Hullemaks teeb olukorra see, et osa autojuhte jätab oma sõiduki seisma kollasele joonele, mis teatavasti keelab parkimise. Autode rohkus on ohtlik ka kohalike lastele, kes käivad mänguväljakul mängimas.


Teine Liivaoja elanik August Sai ütles Postimehele, et õige hulluks läheb asi lauluväljakul toimuvate rahvaürituste ajal. Ette on tulnud isegi seda, et õhtul koju tulles ei ole võimalik enam autot maja ette jätta.


Liivaoja elanike elu on keeruliseks teinud asjaolu, et Tallinna tasulise parkimise ala lõpeb just kvartaliga piirneva Bensiini tänavaga. See tähendab, et Kadriorus asju ajavad inimesed jätavad oma autod tihti Liivaoja tänavale, mille üks sõidurada on seetõttu peaaegu täies ulatuses kinni.


Selle kvartali elanik Antti Prees on kogunud naabritelt allkirju ja saatnud linna transpordiametile septembris ka kirju, et Liivaoja tänav arvataks tasulise parkimise alasse. Konkreetset vastust ei ole ta seni saanud.


Ta lükkas ümber linnavolikogu opositsioonilise Isamaa ja Res Publica Liidu fraktsiooni liikme Tarmo Kruusimäe väite, nagu tahetaks Liivaojas tasuline parkimine kehtestada seetõttu, et seal elavad Keskerakonda kuuluvad Kesklinna linnaosa vanem Marek Jürgenson ning volikogu aseesimees Tarmo Lausing.


Oma väite kinnituseks ütles ta, et oli ühel hommikul ainult veerand tunniga kogunud maa-aluses garaažis 15 allkirja linna transpordiametile saadetud tasulise parkimisala pooldavale kirjale, mis läks teele 12. oktoobril.


«Seega ei vasta ka kuidagi tõele abilinnapea Jaanus Mutli vastus linnavolinik Tarmo Kruusimäele, et keegi Liivaoja elanikest ei ole selles küsimuses linnavalitsuse poole pöördunud,» kinnitas Prees.


Linna transpordiameti arenguosakonna peaspetsialist Aado Kuuse ütles, et käis koos liikluskorralduse asjatundjatega olukorraga tutvumas ja veel sel kuul peaks valmima projekt, kuidas seal liikluskorraldust muuta. Rahulikumaks võiks parkimine muutuda siis, kui teha Liivaoja tänav ühesuunaliseks. Samuti tuleks üles panna peatumiskeelumärgid ja auto äravedamise eest hoiatavad lisatahvlid.


«Kui ka pärast seda olukord paremaks ei lähe, peab linnavalitsus algatama menetluse linnavolikogu tasulise parkimisala laiendamise määruse muutmiseks,» ütles Kuuse. Ta lisas, et tasuline parkimisala toob Liiva­oja elanikele kaasa ka ebameeldivusi, sest tänaval parkimiseks peavad nad muretsema tasulise parkimiskaardi.


Tasulise parkimisala laiendus hakkas kehtima eelmise aasta 1. aprillist. Kuuse sõnul ei olnud Liivaoja tänav siis veel linna omanduses, mistõttu ei saanud seda uude parkimisalasse arvata.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles