Tallinn tõstab talongide hindu

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Piletite komposter.
Piletite komposter. Foto: Margus Ansu

Tallinna linnavõim muudab ühistranspordipiletite süsteemi ja tõstab alates 1. juulist üksikpiletite hindu.

Tallinna linnavalitsus esitas volikogule eelnõu, mile järgi hakkab sõidutalong maksma 1 euro (praegu 96 senti), soodus lisatalong 50 senti (praegu 40 senti), kümnest piletist koosnev talongiraamat 6,39 euro asemel 8 eurot. Ühissõidukist ostmisel lisatalong 40 sendi asemel maksma 50 senti.

Ühe tunni täispilet hakkab maksma 1,2 eurot ning soodus tunnipilet 60 senti, piletiraamat 10 tunnipiletiga 1 euro soodusraamat 5 eurot.

30 päeva ID-kaardi hind tallinlasele hakkab olema 18,50 ja ekspresskaart 20 eurot, mittetallinlane peab nende eest välja käima vastavalt 23 ja 25 eurot. Sooduskuukaart hakkab maksma tallinlasele 7 ja 8,50 ning mittetallinlasele 8,50 ja 10 eurot. Paberist kuukaart hakkab maksma 27 ja sooduskaart 10 eurot.

Hind langeb ühe päeva tavakaardil 4,47 eurolt neljale eurole, kolme päeva tavapiletil 7,03 eurolt kuuele eurole, samuti 30 päeva ID-pileti hind 3 sendi võrra 18,5 eurole.

Uudsena saab ostma hakata viie päeva piletit, ID-pilet maksab 6 ja paberpilet 7 eurot.

Abilinnapea Taavi Aas selgitas, et seoses kütuse- ja elektrihinna märkimisväärse tõusuga tuleb paratamatult ka sõidupiletite hindu mõnevõrra korrigeerida. «Mõnevõrra tõusevad vaid talongide hinnad, kaarditoodete kasutamise soodustamiseks nende hinnad aga enamasti hoopis langevad.»

Aas rõhutas, et ühistranspordi sõidupiletite hinnad jäeti eurodesse ümber arvestamisel eelmise aasta tasemele. «Kroonihinnad arvutati eurodesse ümber sendi täpsusega. Nüüdseks on aga selge, et euro tulek ja üldine majandusolukord on muutunud ja samamoodi jätkata ei ole võimalik.»

90 päeva kaardid kaovad

Edaspidi jääb valikusse korra pilet ehk talong (ka 10 talongist koosnev talongiraamat), 1 tunni pilet, 1 päeva kaart, 3 päeva kaart (nädalalõpu kasutajatele), 5 päeva kaart (töönädalal kasutajatele) ja 30 päeva kaart.

30 päeva kaarti on võimalik soetada elektroonilisel kujul ka kuni kolmeks järjestikuseks perioodiks.

Sooduskaartide alla ühendatakse nii senised õpilaskaardid kui ka ülejäänud sooduskaardid. Need kehtivad kõigile senistele sooduskaartide kasutajatele ning taas on sooduskaarti õigus kasutada ka mittetallinlastest üliõpilastel, pensionäridel, 3- ja enama lapsega pere vanematel jne.

Kulud tõusnud

Eelmise aasta esimese kvartaliga võrreldes on ühistranspordi käigus hoidmiseks vajalikud energiakulud märkimisväärselt kasvanud - diislikütus on kallinenud umbes 16 protsenti ja elekter 9 protsenti. Samuti on hindu tõstnud või tõstmas enamik bussifirmasid.

Kulude suurenemine on ka põhjuseks, miks senise 90 päeva kaardi kasutamist sellisel kujul jätkata ei ole võimalik, seisab Raepressi teates.

Kaardi hind päeva kohta on 47 senti ja selline sõidutasu ei ole linnavalitsuse hinnangul jätkusuutliku ühistranspordi seisukohalt piisav. «Samas kallineb endise 90 päeva perioodikaardi omanikule ühistranspordi kasutamine vaid 15 senti päevas, mis muu hinnatõusuga võrreldes ei tohiks olla ülejõu käiv,» ütles abilinnapea.

Tallinna ühistranspordi aastane kulu on 48 miljonit eurot, piletitulu moodustab sellest 20 miljonit eurot.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles