Pildid: Lembitut valmistati ette veest väljatõmbamiseks

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Täna keskpäeva paiku paigaldati veel Lennusadama kai ääres seisva ajaloolise allveelaeva Lembit alla viimased kaks õhkpontooni ning keevitati laeva kere külge «kõrvad», et saaks ligi 60 tonni kaaluva allveelaeva pukseerida kohta, kus öösel vastu laupäeva algab aluse veest väljatõmbamine.

Pontoonid oli vaja Lembitu alla paigaldada selleks, et kere raskus jaotuks võimalikult ühtlaselt ning laeva oleks lihtsam pukseerida. Neli kummist pontooni oli täna keskpäevaks juba aluse alla paigaldatud. Kaks tuli veel panna.

Pontoonide paigaldamiseks laskus vee alla tuuker. Enne kraana konksu otsas rippuvate pontoonide vette laskmist ühendati nende külge kollane ja roheline voolik, mille kaudu pumbati neisse hiljem õhk.

Esmalt pidi aga tuuker tühjad pontoonid Lembitu alla paigaldama, alles siis sai õhku pumpama hakata. Tundus, et see ei olegi eriti keeruline ettevõtmine, kuid siiski kulus kahe pontooni paika saamiseks ligi kaks tundi, sest vaja läks suurt täpsust.

Kui kõik pontoonid olid kenasti oma kohal, alustasid oma tööd keevitajad. Nemad hakkasid allveelaeva kere külge keevitama «kõrvu», et metallist plaate, kuhu saab kinnitada pukseerimistrossid. Ka see oli vastutusrikas töö ning võttis paar tundi aega.

Kui kõik ettevalmistustööd on tehtud, saab kaks pukserit Lembitut liigutama hakata. Kogu protsess käib nii, et üks vedurlaev tõmbab ja teine lükkab. Õhtuks peab Lembit olema madalamas vees, kust saab hakata laeva välja vintsima.

Postimees.ee toob eeloleval ööl Lembitu seiklused fotoreportaažina lugejateni.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles