Kesklinna foorid saavad uue tsükli

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Songisepp ähvardas, et kui autod ummistavad ka järgnevatel päevadel Liiva­laia tänavat, laseb ta sulgeda Stockmanni parkimismajja keerava sõiduraja.
Songisepp ähvardas, et kui autod ummistavad ka järgnevatel päevadel Liiva­laia tänavat, laseb ta sulgeda Stockmanni parkimismajja keerava sõiduraja. Foto: Liis Treimann

Liikluskorraldajad jälgivad Vabaduse väljaku ümbruse ummikuid, et fooride töötsüklite muutmisega autosõitu kesklinnas natukenegi sujuvamaks teha.


Kõige jubedam oli kesklinnas autoga sõita kolmapäeval, kui linn sulges tavaliikluse Vabaduse väljakul ja Kaarli puiesteel ning algas ostuhullus Stockmanni kaubamajas.


Tallinna liiklusteenistuse juht Mati Songisepp tõdes, et kesklinna tänavaid laiemaks teha ei saa ning seega tuleb leida muid võimalusi, kuidas liiklus Vabaduse väljaku kandis sujuvamaks muuta. Nii hakkasidki fooride töö eest vastutava firma Signaal ja Vabaduse väljaku ehituse peatöövõtja Oma Ehitaja inimesed kesklinna autoliiklust jälgima, et vajadusel foore senisest teistmoodi tööle panna.


Songisepa sõnul tulnuks suvel, kui Vabaduse väljak esimest korda kinni oli, muuta fooride tööd juba Paldiski maantee, Sõle ja Tulika tänava ristmikul ehk Pelgulinnas – just nii kaugele ulatuvad kesklinna olulise liiklusarteri sulgemise mõjud.


Oma Ehitaja Vabaduse väljaku objektijuht Madis Tihkan kinnitas, et firma on liikluse jälgimise ja vajadusel fooride tsükli muutmise tellinud Signaalilt. Ent linnas on enne Vabaduse väljakut väljas infotahvlid ja juhid peaksid juba varakult nendest juhinduma. «Praegu tundub, et sõidetakse tunde järgi, kuni sein ette tuleb,» ütles Tihkan. «Isegi reguleerijaist tahetakse üle sõita. Me ei saa ju betoonplokke tänavale panna.»


Signaali juhatuse esimees Ats Tamm ütles, et üheksal ristmikul muutsid nad fooride tsüklit juba ööl vastu kolmapäeva. Need olid Vabaduse väljaku ümbrusesse jäävad Pärnu maan­tee ja Estonia puiestee, Kaarli kiriku ümbruse, Pärnu maantee, Liivalaia ja Suur-Ameerika ristmiku ning Toompuiestee foorid. Nüüd jälgitakse neid ja vajadusel tehakse veel muudatusi. Lisaks ootavad reguleerimist seitse-kaheksa foori veidi kaugemal. «Jälgime liiklust kuni Vabaduse väljaku sulgemise lõpuni. Aga võib öelda, et esimesed hädatapud on tehtud.»


Signaal on endale abiks kutsunud ka Stratumi ja inseneribüroo Foor. Neist esimesel on arvutis Tallinna liiklusmudel, mille abil saab teha teoreetilisi ettepanekuid liikluse sujuvamaks muutmiseks. «Aga fooridega ei saa liiklust käima panna ega ummikuid kõrvaldada,» kinnitas Tamm. «Foor tagab ainult ohutuse.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles