Tallinnasse tuleb uus trammipeatus (2)

Madis Vaikmaa
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Viimane Kopli tramm
Viimane Kopli tramm Foto: Mihkel Maripuu

Alates 1. septembrist lisandub trammiliinide 1 ja 2 peatuste hulka uus, Ahtri tänava ja Mere puiestee ristmikul asuv peatus.

«Kanuti» nime kandvasse peatusesse jõuavad number 2 liini trammid juba 1. septembril, kui valmis saab Kopli-suunalise trammitee remondi esimene etapp, ütles Toivo Hallikmäe Tallinna transpordiametist. Kuna kogu trammitee kesklinnast Koplisse valmib alles 2017. aastaks, siis sõidavad trammid esialgu vaid Balti jaamani, kus nad ümber pööravad.

Sellega seoses on Hallikmäe sõnul oluline märkida, et trammiliin number 1, mis viis reisijaid Koplist Kadriorgu, jääb suletuks kuni järgmise aasta 1. septembrini. «Balti jaamast Kadriorgu sõitjaid on trammiliini töös hoidmiseks lihtsalt liiga vähe,» ütles Hallikmäe ja lisas, et Kadriorgu sõitmiseks tuleb number 2 trammilt Hobujaama peatuses number 3 trammi peale ümber istuda.

Seoses muutustega trammiliikluses piirdub buss number 52 septembrist alates sõitjate vedamisega Koplist ja Kalamajast Balti jaama. Teisisõnu tähendab see Põhja-Tallinna elanikele seda, et Kesklinna saamiseks tuleb Balti jaamas trammile ümber istuda.

Säärased soovitused ajavad aga linnaosa elanikel harja punaseks, sest lisaks ebamugavusele ja ajakulule peavad ainult Põhja-Tallinna elanikud Kesklinna saamiseks ümber istuma.

Kuigi linnaametnikud tunnistavad probleeme, ei ole neil plaanis vastu tulla elanike soovile jätta alles bussiliini 52 senine marsruut. Tallinna transpordiameti peaspetsialisti Urmas Usai sõnul oleks bussiliini 52 dubleeriv sõitmine Kesklinna ebaotstarbekas.

«Trammi- ja bussiliini üheaegse tööshoidmisega kaasneks tarbetu rahaline kulu ning see seoks ebaotstarbekalt meile vajaliku bussiveeremi. Alates 1. septembrist läheb Tallinna ühistransport üle iga-aastasele talvisele tihendatud töörežiimile ning paljudele liinidele lisatakse täiendavaid busse. Teatud arv busse peab jääma ka reservi, et vajaduse korral asendada liinidel töö käigus erinevatel põhjustel väljalangenud veeremit,» põhjendas Usai.

Lisaks juba eelnimetatuile muutub ka trammiliini number 4 marsruut. Sügisest alates ei sõideta enam Ülemiste jaama peatuseni ja lõpppeatuseks saab Ülemiste. Muutuse põhjus on Hallikmäe sõnul selles, et Suur-Sõjamäe tänava alla rajatakse tunnelit, mis ühendaks trammiteega Tallinna Lennujaama terminali. 

Kommentaarid (2)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles