Tallinna ringteel hakatakse ohtlikke kohti ümber ehitama

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lagedi tee ja Tallinna ringtee ristmikul on tihti õnnetusi.
Lagedi tee ja Tallinna ringtee ristmikul on tihti õnnetusi. Foto: Raigo Pajula

Tallinna ringteel leidub ohtlikke kohti, kus viimastel aastatel on toimunud mitmeid inimvigastustega õnnetusi. Maanteeametil on nende lõikude ümberehitamiseks plaan olemas ning projektidki valmis. Tööde alustamine sõltub rahastamisest.

Tallinna ringtee Väost kuni Kanamani senisest ohutumaks muutmisel lähtub maanteeamet riigimaanteede teehoiukavast aastateks 2010 – 2013 ning transpordi taristu arendamise investeeringute kavast. Nende dokumentide järgi tuleb esmajärjekorras ümber ehitada Väo ja Jüri vaheline lõik, Kurna, Luige ja Juuliku eritasandilised ristmikud ning ringtee lõik kilomeetritel 28,4 – 30,2.

Luige ristmikul algavad teetööd tõenäoliselt tänavu, ülejäänud ristmikel ja teelõikudel aga mitte varem kui 2012. aastal. Kõik projektid on olemas. Samas on nendes kohtades võimalikud ajutised liikluskorralduse muutused ka enne ehitustööde algust.

Maanteeameti väitel on üks olulisemaid liiklusohutuse näitajaid õnnetuste arv teel iga läbisõidetud autokilomeetri kohta. Selle näitaja järgi oli Tallinna ringtee eelmisel aastal näiteks poole ohutum kui Jõhvi – Tartu - Valga maantee ning koguni kolm korda ohutum kui Tallinna - Tartu - Luhamaa maantee Võru maakonda jääv lõik. Samuti on inimvigastustega lõppenud liiklusavariide arv ringteel viimase kolme aasta jooksul pidevalt vähenenud.

«Samas ei saa kuidagi väita, et Tallinna ringtee väga õnnetustevaene oleks,» mainis maanteeameti pressiesindaja Allan Kasesalu. «Õnnetuste magnetiks on kujunenud just ristmikud.»

Ta lisas, et praeguse seisuga on ringteel kõige ohtlikumad Lagedi – Aruküla ning Saku – Laagri ristmik. Mullusest inimvigastustega lõppenud seitsmest õnnetusest toimus seal koguni viis. Kusjuures nende avariide toimumisele ei aidanud kaasa halvad tee- või ilmastikutingimused.

Kasesalu sõnul võib Tallinna ringtee üheks probleemiks kindlasti pidada sealset tihedat liiklust ning raskeveokeid, mis tipptundidel sõiduautodega teele kuidagi ära mahtuda ei taha. Kolme viimase aasta jooksul oli veokitega õnnetusi ringtee viiel ohtlikul lõigul kuuest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles