Fotod: Paldiski maantee uudne betoonkattega teelõik sai valmis (7)

Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Tallinnas Paldiski maanteel avati neljapäeval eksperimentaalne betoonkattega teelõik. Selle umbes kilomeetrise teelõiguga soovib linn testida betoonkatte sobivust linnaoludes.

Betoontee katselõik koosneb kahest osast – asfaltbetoonkatendiga lõigust ning betoonkatendiga lõigust. Betoontee katselõik rajati 230-meetrisel lõigul 25 cm paksuse betoonkattega ja 310-meetrisel lõigul 20 cm paksuse betoonkattega, mis kaeti 5 cm asfaltbetoonist kulumiskihiga. Betooni mahumuutused kompenseeritakse kahanemisvuukidega, mis on lõigatud betooni iga 4,5 meetri tagant. Koormuste ülekandmiseks kasutatakse põikvuugis plastiga kaetud siledaid terasvardaid ja pikivuugis profiilterasest ankruid. Vuugid täideti kummiprofiilidega ja silikoonmastiksiga. Puhta betoonpinnaga sõidutee pind teemantlihviti.

Betoonkattega teede rajamine on  kompleksülesanne, mis vajab eeluuringut ja modelleerimist sobivamate lahenduste leidmiseks, arvestades nii tehnovõrkudega seonduvaid probleeme kui ka ekspluatatsiooniaegseid remondivõimalusi ja tasuvust. Seetõttu monitoorib Tallinna linn ehitustööde viieaastase garantiiperioodi jooksul betoontee vastupidavust liikluskoormusele ning ilmastikutingimustele ja naastrehvide mõju betoonteele.

Töid lõigus Järveotsa tee kuni Järvekalda tee alustati mullu augustis, ehitusobjekti peatöövõtja oli Lemminkäinen Eesti AS. Teelõigu eksperimentaalset betoonosa ehitas saksa allhankija. Projekti koostas G.E.O Grupp OÜ. Ehitustööde lepinguline kogumaksumus oli 1,9 miljonit eurot.

Samal teelõigul valmis 2015. aastal kommunaalameti tellimusel ligi 800 meetri pikkune ja  nelja meetri laiune valgustatud kergliiklustee, mille kulud kaeti  85 protsendi ulatuses Euroopa Regionaalarengu Fondist.

Kommentaarid (7)
Copy
Tagasi üles