Tramm nr 4 sõidab tänasest Ülemiste jaamani

Uwe Gnadenteich
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Esmaspäeva lõuna paiku läksid esimesed neljanda liini trammid liinile uuest, Ülemiste jaama nime kandvast lõpp-peatusest.

Ühtlasi kuulutati sellega lõppenuks Tallinna 3. ja 4. trammiliini rekonstrueerimine. 3. ja 4. trammiliini taristu uuendamise eesmärgiks oli viia infrastruktuur seisukorda, mis võimaldas 3. ja 4. trammiliinil kasutusele võtta uued, kuni 70-tonnise registrimassiga trammid.

Eesti Vabariigi ja Hispaania Kuningriigi vahel sõlmitud lepinguga osteti saastekvootide eest 20 moodsat CAF Urbos AXL tüüpi trammi, millest esimene saabus Tallinnasse 2014. aasta detsembris.

Tallinna on nüüdseks jõudnud 13 uut trammi, neljateistkümnes toimetatakse kohale täna öösel.

2015. aasta lõpuks teenindavad tallinlasi 17 uut trammi ja viimased kolm jõuavad liinidele 2016. aasta esimeses kvartalis.

Trammiliinide uuendamine algas 2014. aastal, kui uuendati rööbastee Pärnu maanteel Vabaduse väljakust Tondini ning Vana-Lõuna tänava trammiring. Samuti vahetati välja trammidele voolu andev kontaktvõrk 3. liinil Kadriorust Tondi lõpp-peatuseni.

Trammiliini läbimurre Majaka tänavalt üle Peterburi tee oli tehtud juba 2013. aastal, Peterburi tee remondi käigus.

Sel aastal vahetati välja trammirööpad rööpad Lubja tõusust Majaka tänava otsani (Peterburi teeni) ja trammide kontaktliin Maneeži tänavast Ülemiste lõpp-peatuseni. Peterburi tee 2 territooriumile ehitati ligi 700 meetrit uut trammiteed koos paekivisse raiutud tagasipöörderingi ja kontaktvõrguga, mis on eelduseks trammiliini pikendamisele lennujaamani.

«3. ja 4. trammiliini rekonstrueerimine ning uute trammide kasutuselevõtt toob pika ajalooga Tallinna trammid nüüdisaega. Tänavu aastal algavad tööd selleks, et Eesti Vabariigi juubeliks oleks võimalik trammiga sõita lennujaama. Samuti plaanime kevadel alustada 1. ja 2. trammiliini infrastruktuuri uuendamist Kopli suunal. 2017. aasta lõpuks saab sellega rekonstrueeritud kogu Tallinna trammiliinivõrk. Meil on kavas renoveerida ka kuni 14 senist trammi, sealhulgas madala keskosaga KT-6 tüüpi trammid ja osa KT-4-sid, mis saavad kaasajastatud salongi ja välimuse, maha pole veel maetud ka plaane veel trammide osta. Linna ja riigi koostöös suudame peagi pakkuda trammisõitjatele täiesti uut kvaliteeti ning loodame seeläbi pidurdada Tallinna linna autostumist,» ütles TLT juhatuse esimees Enno Tamm.

Tallinna 3. ja 4. trammiliini uuendamise projekti kogumaksumus on 97,2 miljonit eurot. Sellest finantseeris riik 77,9 miljonit ning TLT ja Tallinna linn 19,3 miljonit.

Eesti Vabariigi ja Hispaania Kuningriigi vahel sõlmitud lepinguga saastekvootide eest ostetavad trammid moodustavad projekti maksumusest 53,4 miljonit eurot.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles