Riiklikult tunnustatud liiklusekspertide esialgsel hinnangul sõitis BMW, mis põhjustas üle-eelmisel nädalal 14 kannatanuga lõppenud kesklinna suuravarii, 98 km/h.
Eksperdid: kesklinna suuravarii põhjustanud BMW sõitis ligi 100 km/h
Postimees palus hinnata liiklusõnnetuse tehnilisi asjaolusid Tallinna Tehnikaülikooli autotehnika õppetooli spetsialistidel. Liiklusõnnetuste süvauuringutega tegelevad riiklikult tunnustatud eksperdid Janek Luppin ja Hans Rämmal analüüsisid sündmuskohal tehtud fotosid, liiklusõnnetusega seostatavaid jälgi ning turvakaamera videosalvestust.
Nimetatud andmete ning turvakaamera nähtavussektori kontrollmõõtmiste alusel oli võimalik rekonstrueerida liiklusõnnetuse kulg ning anda hinnangu tarviliku täpsusega, kasutades selleks eritarkvara PC-Crash.
Analüüs:
Sõiduki BMW keskmine liikumiskiirus turvakaamera vaateväljas (ajavahemikul 2,0 sekundit kuni 0,5 sekundit enne kokkupõrget) oli 98km/h.
Kokkupõrke hetkel oli sõiduki BMW liikumiskiirus kokkupõrke modelleerimise alusel 87 km/h ja sõiduki Mercedes-Benz liikumiskiirus 25 km/h. Sõiduki BMW kokkupõrkekiirus vähenes seoses kokkupõrkele eelneva põikemanöövriga kaasneva külglibisemisega. Sõidukite kiiruste hinnangu määramatus on antud lähteandmetele tuginedes ±10 km/h.
Täpsema kiiruste hinnangu saab anda peale sõidukite vigastuste ülevaatust ja mõõtmestamist. Peale rekonstruktsioonimudeli sünkroniseerimist fooride taktide ja jalakäijate liikumisega on võimalik anda ka hinnangu, kus sõidukid ja jalakäijad fooritulede vahetumisel täpselt paiknesid.