Luite elanikud asuvad kõigi vahenditega oma koduteed kaitsma

Uwe Gnadenteich
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Veerenni raudteeülesõit on 776 elanikuga Luite asumi ainus otseühendus kesklinnaga.
Veerenni raudteeülesõit on 776 elanikuga Luite asumi ainus otseühendus kesklinnaga. Foto: Liis Treimann

Luite Seltsi üleeilsel üldkoosolekul otsustasid asumi elanikud astuda ühisel jõul linnavalitsuse plaani vastu sulgeda Veerenni tänava raudteeülesõit, mis on asumi ainus otsetee kesklinna.

Tegutsema hakatakse kõikidel rinnetel: vaidlustatakse otsus kohtus, kogutakse selle vastu allkirju, korraldatakse avalikke protestiaktsioone. Kutsutakse appi teised asumiseltsid, ajakirjandus ja kõik head inimesed, kellel soovi kohalike elanike võitlust toetada. Koosolekul pandi juba kirja esmane plaan ning hakati ülesandeid jagama.

Esimene punkt oli selgitustöö. «Kahest küljest piirab ligi kaheksasaja elanikuga asumit raudtee ja kolmandast küljest Järvevana tee. Järvevana tee ja Liivalaia tänava vahele jääv Veerenni tänav, mille linnaisad plaanivad läbi lõigata, on asumi elanike ainus otseühendus linnaga.

Luite asum on nagu saar, mis on raudteede ja Järvevana tee vahel. Siia pääsebki peamiselt mööda Veerenni tänavat kas siis Järvevana tee või kesklinna poolt. Nüüd tahetakse kesklinna viiv tee kinni panna ja suunata kogu liiklus ligi kilomeetri kaugusel asuva raudteeviadukti alt läbi,» rääkis üks seltsi liige.

Elanikke ei pane muretsema niivõrd kodutee pikenemine, mis oleks selgelt ebamugav. Neid teeb murelikuks rahvasuus Kaamose auguks kutsutud raudteeviadukti alt läbi viiv tee, mis on nende hinnangul kogu sinna suunatava liiklusvoo jaoks liiga kitsas ja ohtlik. «Kui seal peaks juhtuma mõni liiklusõnnetus või mõni suur veok lihtsalt välja surema, siis on kogu tee kinni,» arvas teine.

Linnavalitsuse tellimusel inseneribüroos Stratum valminud Veerenni raudteeülesõidu liiklusuuringul on seltsi liikmete hinnangul see viga, et see kajastab vaid praegust olukorda.

«Kui autode arv jääb selliseks nagu nüüd, siis 1,8 kilomeetrit autoga sõita ei ole justkui väga palju. Aga samal ajal on linnavalitsus ise heaks kiitnud Filtri tee ja raudtee vahele jääva kinnistu detailplaneeringu, kuhu on ette nähtud massiivsed büroohooned kaheksa tuhande töökoha ja nende juurde kuuluva kahe tuhande parkimiskohaga. Tulevikku vaadates Tallinn arvestab, et selle koha liikluskoormus peaks oluliselt tõusma, aga seesama Stratumi uuring seda loomulikult ei käsitle,» nentis üks seltsi liige.

Mainitud arendus pole selles piirkonnas sugugi ainus. Selle vastas otse üle Filtri tee asub praegu Tallinna vangla, mis peaks sealt lähiaastatel ära kolima, ning ka praegune vangla territoorium ehitatakse tulevikus täis, see suurendab kogu piirkonna liikluskoormust veelgi.

Nii kardavadki inimesed, et ülesõidu sulgemine ei tähenda ainult kodutee pikenemist 1,8 kilomeetri võrra, vaid igapäevast 1,8-kilomeetrise ummiku läbimist.

Peale selle kahtlustavad inimesed, et linnaametnikud pole euroraha taotlemisel kõike päris ausalt teinud. Nende hinnangul on Veerenni raudteeülesõidu sidumine Ülemiste liiklussõlmega täiesti meelevaldne. Linnavalitsusel aga on Ülemiste liiklussõlme rahast saamata täiendav summa, mida makstakse raudteeohutuse realt ja ainult tingimusel, et ühetasandiline raudteeülesõit suletakse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles