Politsei: fooritule eiramine on linnaliikluses üks suurim probleem

Karin Kangro
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Põhja prefektuuri liiklusjärelevalvekeskuse juht Elari Kasemets ütles Postimehe eilset videoeksperimenti kommenteerides, et Tartu maantee ja Kreutzwaldi tänava ristmikul pole olukord erakordne ja fooritule eiramine ongi linnaliikluses üks suurim probleem.

Kasemetsa sõnul korraldab politsei iga nädal mitmeid politseireide, et avastada rikkumisi, mis toovad kaasa liiklusõnnetusi, ning juhtida nendele ohtudele liiklejate tähelepanu. «Selliste operatsioonide käigus avastatakse enim fooritule nõuete eiramisega seotud rikkumisi. Selle aasta esimeses kvartalis on Põhja prefektuuri liikluspolitseinikud alustanud 2209 menetlust reguleeritud ristmikule või reguleeritud ülekäigurajale foori keelava tulega sõitmise kohta,» ütles ta ja lisas, et seega pole Tartu maantee ja Kreutzwaldi tänava ristmiku puhul tegu erakordse näitega.

Samal ristmikul nädalavahetusel juhtunud õnnetus, kus vigastada sai 14 inimest, on tema sõnul kahetsusväärne näide sellest, kui oluline on järgida liikluseeskirju, sealhulgas fooritulede nõudeid. «Juht võib arvata, et jõuab üle ristmiku, kuid kui samal ajal on teisele sõidukile süttinud lubav tuli, siis on juba keeruline kokkupõrget vältida,» märkis ta.

Kasemetsa sõnul on liikluses meie ümber iga päev kaasliiklejad, kellega tuleb nii sõites kui jalgsi käies arvestada. «Kollase või punase tulega üle ristmiku kiirustades on ajaline võit minimaalne, kuid õnnetusse sattumise risk suureneb hüppeliselt. Järgmise foori taga kohtub kiirustaja suure tõenäosusega selle sama autojuhiga, kellest eelmisel ristmikul reegleid rikkudes mööda kihutas,» nentis ta.

Postimees jälgis eile eksperimendi korras tunni aja jooksul ehk kella 13–14 Tartu maantee ja Kreutzwaldi tänava ristmikku, mida keelava kollase või punase fooritule ajal ületas kokku 14 sõidukit. Ka laupäevase suurõnnetuse praegustel andmetel põhjustanud BMW juht sõitis samale ristmikule punase tulega.

Vandeadvokaat Indrek Sirk on varem Postimehele öelnud, et ristmikule kihutamise üks põhjustest võis olla fooritsükkel. Nimelt selgus tema sõnul paar aastat tagasi samas kohas toimunud liiklusõnnetust analüüsides, et autole, kes alustab Tartu maanteel sõitu Stockmanni ristmikult, süttib enne Kreutzwaldi ristmikule jõudmist punane tuli.

Tugevalt kiirendades ja lubatud piirkiirust ületades jõuavad aga esimesed Kreutzwaldi ristist selle fooritsükliga veel läbi. Seetõttu on Sirgi sõnul juhtunud, et iga päev sama marsruuti sõites vajutavad juhid gaasi, et kiiresti järgmisest ristmikust läbi saada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles