Reedel sõidab Tallinnas Ukraina troll

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Homme läheb Tallinnas liinile Tšehhi-Ukraina päritolu trollibuss Bogdan, millega saavad sõita kõik huvilised.


Katsesõidul olev valge-roheline troll erineb tavalistest trollidest vaid selle poolest, et seal puudub tunnipiletite märgistamiseks vajalik elektrooniline komposter, sest selle paigaldamiseks kuluks liiga palju aega.

Mehaanilised kompostrid on katsetrollis siiski olemas ja piletita sõidu eest võib seal samamoodi trahvi saada kui ükskõik millises teises trollibussis.

Ära tuntav ongi troll just oma harjumuspärasest erineva värvuse tõttu. Tehase esindajad tõid trolli siia testimiseks, varem on seda katsetatud Krimmis, Donetskis, Vilniuses ja Riias.

Tallinna Trammi- ja Trollibussikoondise juhatuse esimehe Toomas Sepa sõnul on nende huvi see, et saaks erinevaid trollibussimarke meie oludes proovida. «Anname neile ka oma hinnangu ja kirjutame väikese arvustuse,» lubas Sepp.

Bogdaniga esimesi sõite teinud trollijuhtide sõnul on see troll juhi seisukohast parim, mida Tallinnas on nähtud. «Nii mõnusat kabiini pole ühelgi teisel trollil. Nii istumine kui juhtimine on väga mugavad,» kinnitas staažikas trollijuht Anatoli Tregubov, kellel on tulnud juhtida kõikvõimalikke sarvilisi sõidukeid.

Sepa sõnul pole Ukrainas valminud trollil veel eurosertifikaati ja kui trollipark praegu trollide ostmise riigihanke välja kuulutaks, siis Bogdan ei kvalifitseeruks. Tehase esindajad aga kinnitasid, et paberite vormistamine on lõpusirgel ning juba oktoobris saadakse kätte paber, mis kinnitab trolli vastavust kõikidele euronõuetele.

Kui juhikabiiniga võis rahule jääda, siis reisijatesalongis avastasid trollipargi töötajate kogenud silmad kohe mitu väiksemat puudust. Nii näiteks lööb 170 cm pikkune sõitja trolli tagaratta kohal olevale istmele istudes kindlasti oma pea ära, sest käsipuu paigutus on pisut ebaõnnestunud.

Samuti võib kõvasti haiget saada see, kes pahaaimamatult sama istme seljatoe küljes olevast käepidemest kinni võtab. Nimelt jääb käsi kahe käepideme vahele ja saab kõvasti muljuda, kui istujate keharaskus istmeid üksteisele lähemale surub.

Pisut ebamugav on ka keskmise ukse kõrval olevast torust kinni hoidmine, kuna ust sõitjatest eraldav klaas ulatub täpselt toruni. Kinni saab hoida ainult ühest kohast, kus klaasi on kaarekujuline sisselõige tehtud.

Kuigi Bogdani ametlik hind pole veel teada, arvutasid kohalikud spetsialistid välja, et see peaks tulema umbes miljoni krooni võrra odavam, kui viimati ostetud Solarise trollid.

Sepa sõnul on Bogdani näol tegemist usaldusväärse ühissõidukiga, sest selle elektriseadmed on valminud samas firmas, kus Tallinnas ringi sõitvate Solarise trollide omadki.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles